Värbamisturundus ja tööandja bränding – mida teevad parimad?
Kui tundub, et praegu on keeruline sobivaid inimesi leida, siis oodake veidi – värbamine muutub veelgi pingelisemaks. Seda olulisemaks saab töötajate leidmise ja hoidmise strateegia.
Viimane aasta on osas sektorites tööjõu leidmise pingeid ajutiselt leevendanud. Majandus on aga taastumas ja oleme kui mitte juba praegu, siis peagi taas olukorras, kus nõudlus tööjõu järele on suurem kui pakkumine. USA turg ja tööturg on maailma olulised mõjutajad ning Goldman Sachsi prognooside järgi on 2021. aasta majanduskasv võrreldes eelmiste aastatega ülikiire, tuues kaasa ulatusliku erinevate tasandite töötajate põua. Sellel kõigel on reaalne rahaline mõju – USA turul on oodatav töötaja värbamiskulu suurenemine 10–30%.
Nortal oli väga edukas selle aasta värbamisturundusauhindade jagamise üritusel KICKOFF 2021, kust mindi koju tugeva 3. kohaga. Pronksmedali tõi Nortal Winter University programm, mille kogemust jagas ettevõtte värbamisjuht Piret Luts.
Tänavuse värbamisturundusauhindade jagamise üritusel KICKOFF 2021 läks tubli eriauhinnaga koju tarkvaraarendusega tegelev Breakwater Technology. Ettevõtte personalijuht Kristina Sisin rääkis lähemalt, miks on tugeva tööandja brändi loomine nii suurelt ette võetud, milline aja- ja rahakulu protsessi läheb ja kust ägedaid ideid ammutatakse.
Politsei- ja piirivalveamet pälvis 11. märtsil toimunud üritusel KICKOFF 2021 oma töövarjukampaaniaga värbamisturundusauhindade konkursi 1. koha. Kampaania koostöös Instagrami-staari Victoria Villiguga aitas kummutada müüti politseinikust kui vaid tõsisest ja rangest ametist. Idee teha tänapäevane kampaania tekkis ühise arutelu käigus, rääkis PPA värbamisteenuse juht Rita Mesi.
SEB Pank pälvis värbamisturundusauhindade jagamisel eriauhinna SEB saadikute programmi loomise eest. Kuidas arendatakse ettevõttes persooni- ja tööandja brändi, sellest rääkis SEB värbamispartner Kaisa Pelt.
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.