Töötaja arengu toetamiseks pole tänapäeval enam oluline pakkuda võimalikult palju koolitusi, vaid luua toetav kultuur, algatused ja juhised, mis soodustavad isetegemist ja teadmiste teistega jagamist.
Õppimispüramiidi teooria kohaselt on edukamad aktiivsed ehk osalemist nõudvad õppimisviisid, millest kõige efektiivsem on teiste õpetamine, ise järgi proovimine ning rühmaarutelu. Vähem efektiivsed on passiivsed õppimise viisid: ette näitamine ning teemast kuulmine, lugemine või loengus osalemine. Õppimispüramiidi toetab ka töötajate arengut soodustav 70:20:10 printsiip, mille järgi 70% teadmistest ja oskustest tuleb igapäevase töö käigus ning õpitut jagades, 20% tuleb suhtlusest, sh töörühmades osalemisest, ning vaid 10% uutest teadmistest tuleb traditsiooniliste loengute kaudu.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.