2020. aasta on Eestis digikultuuri aasta. See paneb küsima, millises seisus on Eesti ettevõtete digikultuur ning kuidas personalijuhtimine selle arengut toetab. Peame digikultuuri all silmas mitte digitaalset kultuuripärandit, vaid organisatsioonikultuuri tehnoloogilist tegurit.
Raamatu „The Employee Experience Advantage” autor Jacob Morgan toob välja töötajakogemuse loomise kolm peamist komponenti: kultuur, tehnoloogia ja töökeskkond. Ettevõtte sisemine kultuur ja töökeskkond on olnud aastaid personalijuhtimise fookuses, tehnoloogiline keskkond aga pigem IT-juhtide pärusmaa. Personalitöötaja või -osakond on seni olnud pigem kasutaja kui suunanäitaja.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.