• 01.10.19, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas tehnoloogia juhib või lihtsustab sinu tööd?

Kontorites on sageli näha, et arvutite ümbrus või töölaud on täis kollaseid märkmepabereid. Sageli on neil mingi arvutisüsteemi kasutamisega seotud juhend või meelespea. Nii võimegi rääkida kollastele märkepaberitele põhinevast IT-süsteemidest. Kas need süsteemid aitavad korraldada tööd või koormavad need aju liigselt?
Kas tehnoloogia juhib või lihtsustab sinu tööd?
  • Foto: Pixabay
Töötajad suhtuvad tavaliselt infotehnoloogiasse kui töövahendisse positiivselt. Näiteks FlowIT uuringus oli ligi 90% vastanutest seda meelt, et tehnoloogia kiirendab ja lihtsustab nende tööd.
Vastajad aga soovisid, et töös oleks vähem koormust suurendavaid tegureid.
1. Pidev klõpsamine
Süsteemides on palju valikuid ja lahtreid. Ühe väikse asja tegemine nõuab palju valikuid, kinnitamist, info ülekandmist ja väljade täitmist – teisisõnu pidevaid klikke.
- Tööetappe on liiga palju ja need võtavad liiga palju aega
2. Liigne koormus mälule
Tühjade lahtrite pealkirjadeks on näiteks „kommentaarid” või „lisainfo”, aga millega on need seotud? Kasutajad pole kindlad selles, mida sinna peaks kirjutama ja mis vormis, kas seda üldse peaks täitma või peaks selle tühjaks jätma?
Pikki projekti- või tootenumbreid sisestatakse süsteemi või neid võrreldakse numbritega, mis on kirjutatud märkmepaberile.
- Inimene on halb pikkade jadade haldamisel. Selline ülesanne nõuab pidevat kontrollimist ja tähelepanelik olemist.
3. Inimene teeb masina tööd
Infosüsteemi kasutaja otsib ühest aknast koodi ja kopeerib selle teise. Vahepeal prindib ta infot paberile, kuhu töökaaslased käivad kirja panemas muutusi. Siis sisestab ta muutused süsteemi. Info otsimine andmebaasist ja selle siirdumine veebiankeeti on tegelikult arvuti töö.
- Inimene on tugev otsuste tegemisel ja nägema seda, millel on mõte ja tähendus. Teda ei peaks raiskama masina töös.
4. Rakendus ei ütle, kus me tööga oleme
Kui töötaja on täitmas ühte paljudest vahelehtedest, siis peab ta meeles pidama, millises etapis ta tööga on ja mis juhtub järgmisena. Kuna kasutaja ei saa olla kindel, kas ta on teinud kõik vajaliku, siis käib ta veel korra kõik läbi, enne kui julgeb pausi võtta. Muidu võib kogu töö raisku minna.
- Inimesel on raske pidada meeles tööetappide tervikut, kui ta näeb ainult nn tükke.
5. Kahe kasutaja operatsioonisüsteemid
Kahte töös vajaminevat programmi ei saa või ei või mingil põhjusel kasutada ühes arvutis. Seetõttu on need kahes arvutis, mille kasutajad istuvad kõrvuti. Ühes arvutis tehakse näiteks töögraafikuid, aga puhkuseandmed on teises. Info liigub edasi nii, et üks ütleb ja teine kirjutab üles.
- Selline tööviis on raske, see kulutab kahe inimese aega ja lisab eksimuste võimalusi.
Allikas: Työpistest tõlkinud tööheaolu.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 08:00
Kuidas võrdsus ja mitmekesisus organisatsiooni ja selle töötajaid aitavad?
Ideaalses maailmas tahaksime kõik elada ja töötada keskkonnas, kus kõigiga võimalikult palju arvestatakse ja ainuüksi inimeste heaolu – nii kollektiivse kui individuaalse – poole püüdlemine ongi juba iseenesest oluline eesmärk. Päris elu on ideaalist kahtlemata kaugel, mistõttu keskendubki käesolev artikkel sellele, miks on võrdsuse ja mitmekesisuse poole püüdlemine ka majanduslikult mõistlik teguviis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele