Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Organisatsiooni edukus ja väärtused
Miks mõned organisatsioonid on kaua edukad, aga teised, kes alustavad ka paljulubavalt, satuvad raskustesse?
Organisatsioonide edu ja ebaedu põhjused on inimesi alati huvitanud ning nende edukuse mõõtmine on olnud raske nii organisatsioonide juhtidele kui ka uurijatele. Organisatsiooni edukust püütakse mõõta, et hinnata protsesside ja nendega seotud tegevuste efektiivsust sekkumisvajaduse ja muudatuste määratlemiseks ning uute eesmärkide seadmiseks. Edukuse mõistet kasutatakse organisatsiooni erinevatele huvigruppidele tagasiside andmisel, ettevõtte positsioneerimisel turul ja võrdlemisel teistega. Teaduskirjanduses aga puuduvad mõistete „edu“ ja „edukas ettevõte“ ühtsed definitsioonid.