Alates 4. oktoobrist 2017 on muutunud tööinspektsioonile laekunud arstiteatise tööandjale edastamise kord. Uus süsteem on vajalik isikuandmete kaitse seaduse nõuete täitmiseks ja delikaatsete isikuandmete turvaliseks edastamiseks.
Kehtiva korra kohaselt teatab arst raskest ja surmaga lõppenud tööõnnetusest ja töötajale tööõnnetuse tagajärjel ajutise töövõimetuse määramisest viivitamata kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (e-kirjaga) tööinspektsiooni, esitades vastava teatise.
Tööinspektsioon teavitab seejärel õnnetusse sattunud töötaja tööandjat e-kirja teel äriregistris märgitud üldaadressil sellest, et meile on laekunud ühe tema töötaja kohta arsti teatis. Inspektsioon ei tohi seejuures delikaatsete isikuandmete kaitsmiseks avaldada kohe töötaja nime, isikukoodi ega ka õnnetuse toimumise täpset aega.
Selleks, et tööandja saaks delikaatseid isikuandmeid sisaldava arstiteatise tööinspektsioonilt kätte, peab ettevõtte/asutuse seaduslik või volitatud esindaja:
esitama digitaalselt allkirjastatud või omakäeliselt allkirjastatud avalduse arstiteatise saamiseks;märkima konkreetse isiku nime, isikukoodi ja kontaktandmed, kelle andmetega oleks võimalik arstiteatis krüpteerida ehk andma volituse ettevõtte/asutuse nimel edastatavaid terviseandmeid töödelda (volitatud isikute puhul palume esitada vastavasisuline volikiri);edastama eelviidatud andmetega taotluse aadressil
[email protected] või postiga aadressil Mäealuse 2/2, B-hoone, Tallinn.
Tööandjal on võimalik tööinspektsioonile teatada arstiteatiste edastamiseks püsiva kontaktisiku andmed ja volitus. Sel juhul väljastatakse arstiteatise saabumisel koheselt info koos arstiteatisega määratud kontaktisikule.
Pärast taotluse saamist väljastab tööinspektsioon tööandja seaduslikule või volitatud isikule krüpteeritud kujul arsti teatise või edastab koopia arstiteatisest, kui andmete elektrooniline vastuvõtmine ei ole võimalik. Kontaktisik saab arstiteatise avada ja edasi toimetada.
Tööõnnetuse uurimise tulemusel koostab tööandja raporti või akti ja saadab
[email protected].
Uus süsteem võib pikendad tööandjaga suhtlemisele kuluvat aega, seega võib viibida näiteks tööõnnetusega seotud andmete jõudmine Eesti Haigekassale.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ideaalses maailmas tahaksime kõik elada ja töötada keskkonnas, kus kõigiga võimalikult palju arvestatakse ja ainuüksi inimeste heaolu – nii kollektiivse kui individuaalse – poole püüdlemine ongi juba iseenesest oluline eesmärk. Päris elu on ideaalist kahtlemata kaugel, mistõttu keskendubki käesolev artikkel sellele, miks on võrdsuse ja mitmekesisuse poole püüdlemine ka majanduslikult mõistlik teguviis.