• 17.06.16, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milline on tuleviku töötaja?

Uue põlvkonna noorte arusaam tööst ja keskkonnast paneb tööandjaid pingutama ja nõuab uutmoodi lahenduste leidmist. Circle K Eesti peadirektor Kai Realo rääkis Kaupmeeste Liidu visiooniseminaril, et Y- ja Z-põlvkonnad on need noored, kellega täna juba tööturul kokku puututakse.
Milline on tuleviku töötaja?
  • Foto: Marek Metslaid
Kui Realo uuris teenindusjaama juhtidelt nende põlvlondade kohta, oli reaktsioon selline, et nemad peavad tänapäeva noortele õpetama, kuidas nuga ja kahvlit käes hoida. „Enne algas inimeste koolitamine kõrgemalt tasemelt, teenindusjaamade juhid ei pidanud inimestele õpetama põhiasju, näiteks seda, kuidas kasutatakse põrandaharja,” selgitas Realo. Ta märkis, et sellel põlvkonnal on kodus robottolmuimeja ja -muruniiduk ning nad ei ole kunagi näinud, kuidas harjaga põrandat puhastatakse.
Lühikesed tööjuhendid
Statoil näeb vaeva selle nimel, et toota uuele põlvkonnale kolmeminutilisi e-koolituse videoklippe, sest neile ei ole mõtet toota pabermaterjali. Videoga peab neile selgeks tegema, kuidas praadida vorsti ja mida on vaja teada tööst toiduäris. Realo sõnul on see neile uus väljakutse.
„Uue põlvkonna juures on hea see, et kui neile algusest peale selgitada, miks on miski vajalik, siis see läheb neile korda, kuna nad on keskkonnasõbralikud ja hoolivad inimesed,” rääkis Realo. Ta tõi näiteks, et kui noortele selgitada, et valel temperatuuril valmistatud vorst võib tekitada inimesele toidumürgistuse ja rasedale midagi veel hullemat, siis see jääb neile meelde ja seetõttu on nad hoolsad nende asjade täitmisel.
Samuti peavad noortele kirja pandud reeglid olema võimalikult lühikesed ja ülesanded peaksid olema nutiseadmetes. „Me juba katsetasime mõningates teenindusjaamades külmikute temperatuuri kontrolli nutiseadmega. Lisaks teeb teenindaja pärast tualeti koristamist tualetist pilti ja saadab selle süsteemi. Seal on näha, mis kell koristamas käidi ja mis seisukorras tualett töötajast maha jäi. Noortele see väga meeldib.”
Loe lähemalt põlvkondade erinevustest ning sellest tulenevatest raskustest ja eelistest Kaubandus.ee-st!
Autor: Maarit Eerme, Kaubandus.ee toimetaja

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 08:00
Kuidas võrdsus ja mitmekesisus organisatsiooni ja selle töötajaid aitavad?
Ideaalses maailmas tahaksime kõik elada ja töötada keskkonnas, kus kõigiga võimalikult palju arvestatakse ja ainuüksi inimeste heaolu – nii kollektiivse kui individuaalse – poole püüdlemine ongi juba iseenesest oluline eesmärk. Päris elu on ideaalist kahtlemata kaugel, mistõttu keskendubki käesolev artikkel sellele, miks on võrdsuse ja mitmekesisuse poole püüdlemine ka majanduslikult mõistlik teguviis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele