Lugesin hiljuti LinkedInist coachi ja juhtimiskoolitaja Raimo Ülavere postitust, kuidas selle asemel, et olla strateegid, pika vaatega unistajad ja suurte ideede maaletoojad, tegelevad juhid igapäevaselt hoopis inimestevaheliste probleemide lahendamise, töötaja(te) tekitatud tornaadode tagajärgede likvideerimise või omaniku emotsionaalselt laetud sekkumiste maandamisega. Aega strateegiliste plaanide seadmiseks, inspireerivaks innustamiseks või juhtimispraktikate arendamiseks kipub nappima. Ometi sünnivad uued ideed ning vajalikud lahendused just õppimisest, refleksioonist ja viljakatest aruteludest.
Igal juhil on ajas väljakujunenud tegevuspraktikad ja tööriistad, mis eriti muutlikel ja keerulistel aegadel aitavad nii strateegiliste kui taktikaliste väljakutsetega toime tulla. Eilsed parimad praktikad aga ei pruugi täna enam aidata. Keskkond, inimesed ja vajadused on muutunud ning nõuavad hoopis teistsuguseid valmisolekuid. Üks jama võib ju teist taga ajada, aga tulemuslikuks juhtimiseks ja mistahes eesmärkide saavutamiseks peab juht õppima uusi võtteid ning avardama oma maailmapilti.
Vaatlesime Äripäeva Akadeemia meeskonnaga töömaailma muutunud trende, uurisime klientidelt ja partneritelt, missugust juhtide valu ja milliste koolitusega saame leevendada. Et juht ei peaks igapäevaselt tegelema vaid tulekahjude kustutamisega ja saaks omandada uusi võtteid ja praktikaid, mis sobituvad just tänasesse päeva.
Töötasime koostöös juhtimise, personali- ja kommunikatsiooniekspertidega selleks kevadeks välja uued koolitused, mis aitavad kõige põletavamate juhtimisväljakutsetega toime tulla:
- Millised võtted aitavad juhtida meeskondi, kes töötavad erinevas rütmis, ajal ja kohas?
- Kuidas saavutada turbulentses keskonnas püsiv tulemuslikkus nii, et inimesed läbi ei põleks?
- Missugused tehnikad võimaldavad oma inimesi paremini tundma õppida, et neile sobivaimad tingimused luua ja nende potentsiaali maksimaalselt rakendada?
- Kuidas muuta oma kommunikatsioon veenvaks ja sõnumid selgeks nii organisatsioonis kui ka kaamera ees?
Äripäeva Akadeemia uued koolitused
•
Kaugtöö ja hübriidmeeskondade juhtimine. Kuidas juhina hakkama saada “virtuaalkontori” väljakutsetega selliselt, et iga meeskonnaliige oleks motiveeritud ja tulemuslik?
Globaalselt tuntud konsultatsiooniettevõtte McKinsey & Company prognoosi kohaselt on tuleviku töökeskkond ja -korraldus hübriidvorm kaugtööst ja kontorist. Paindlikke töökohti vahendava portaali Flexjobs 2021 läbiviidud uuringu järgi eelistab 97% töötajatest mingis vormis kaugtööd. Bryan Robinsoni sõnul on toksilise töökultuuri, madala palga ja juhtimiskvaliteedi kõrval kaugtöö võimaluse puudumine üks peamistest põhjustest, miks inimesed otsustavad töökohta vahetada. Juhid peavad erilist tähelepanu pöörama sellele, kuidas luuakse ja säilitatakse kultuur, usaldus, motivatsioon ja kolleegidevahelised suhted selles uues keskkonnas. Selleks, et meeskond oleks tulemuslik, peab vanad juhtimispraktikad asendama uutega.
Koolitaja Reelika Ein on organisatsiooni- ja juhtimiskultuuri kujundaja, innovatsioonijuhtimise konsultant ja 15+ aastase töökogemusega inimeste juhtimise valdkonna praktik, kes on omandanud kaasaegsed teadmised innovatsiooni ja kaugtöö juhtimisest Stanfordi Ülikoolis.
•
Tulemuslike meeskondade arendamine - mida teevad parimad juhid teisiti? Millised meeskonna arendamise võtted aitavad saavutada tulemuslikkuse ilma vaimse läbipõlemiseta?
Tulemuslikkuse saavutamisel ei piisa ainult ühise eesmärgi sõnastamisest ning erinevate oskustega meeskonnaliikmete valikust. Sageli leitakse ennast olukorrast, kus juht ja meeskond küll pingutavad, kuid tulemused on ikkagi keskpärased. Pidev surve saavutamisele on teinud meeskonnast „masina“, inimesed on väsinud, mõned soovivad lahkuda ja pinged aina kasvavad. Lisaks on majanduskeskkond ebakindel – kuidas sellisest olukorrast edukalt edasi liikuda? Koolitus annab uudsed suunad ja juhtimistööriistad, mille abil olemasoleva meeskonnaga saada kõrge saavutusega meeskonnaks.
Koolitaja Ester Eomois on pikaajalise praktilise kogemusega tippjuht ning rahvusvahelise kogemusega koolitaja ja meeskondade arengupartner, kes õpetab EBSis, EBS Executive Education keskuses ja alates 2023. aastast ka Äripäeva Akadeemias juhtimise ja eestvedamisega seotud teemasid. Viimastel aastatel on lisandunud teemadena ka „tuleviku töö“ ja „strateegiline eestvedamine kõrge tulemuslikkusega meeskondades“.
•
Kuidas juhtida talente? Mida saab juht teha, et lähtuda oma inimeste personaalsetest vajadustest ja suurendada töötajate valmidust teha tööd suurema pühendumusega?
Meeskonna edukaks juhtimiseks tuleb enda meeskonnaliikmeid tunda ja osata neile individuaalselt läheneda. Kuna talente ja töötajaid napib ning töötajate ootused on muutunud, on olemasolevate töötajate hoidmiseks ja uute sobivate töötajate ettevõttesse värbamiseks teha midagi teistmoodi. Vaja on leida viisid, kuidas inimestele personaalselt läheneda ning nende potentsiaali, ambitsioone ja vajadusi tundma õppida ning neile luua sobivad tingimused, samaaegselt nende potentsiaali maksimaalselt ära kasutades. Uued põhimõtted ja -võtted juhist kui talendijuhist (Talent Advisor) ja juhist kui personaalsete töörollide kujundajast ja meeskonnaliikmete karjääri suunajast (Job Crafting) aitavad muuta juhtimise märksa personaalsemaks ja tõhusamaks.
Koolitus on loodud ja viiakse läbi Äripäeva Akadeemia ning Fontese koostöös.
Koolitajad Tiiu Allikvee ja Piret Jamnes on pikajalise kogemusega Fontese eksperdid. Tiiu Allikvee on Fontese juhtivkonsultant ja mentorluse valdkonna juht. Executive Coach ja Senior Practitioner (EMCC), sertifitseeritud karjäärinõustaja (tase 7). On olnud aastaid juhtide nõustaja ja kompetentside hindaja, arenguprogrammide disainija ja koolitaja. Piret Jamnes on Fontese partner, Talent Development ärisuuna juht. Executive Coach ja Senior Practitioner (EMCC), sertifitseeritud karjäärinõustaja (tase 7), Tallinna Ülikooli karjääri arendamise ja juhtimise külalislektor. On olnud aastaid juhtide nõustaja, kompetentside hindaja, arenguprogrammide disainija ja koolitaja.
•
Selgete sõnumite kommunikatsioon. Kellele, kus ja kuidas keerulisel ajal kommunikeerida?
Keerulised olukorrad tabavad ettevõtet tihti ootamatult ning huvigruppide rahustamiseks ja võimalikult tõhusa töö jätkuvaks tagamiseks tuleb kiiresti tegutseda. Kommunikatsioonis on edukas see organisatsioon, kes teab täpselt millist sihtrühma on vaja kõnetada, millist kanalit selleks kasutada ning kuidas sõnumit mõjuvalt sõnastada. Praegused pöördelised ajad vajavad eriti selgeid sõnumeid. Energiakriis, kliimamuutused, pandeemia, majanduslangus ning sõjalised konfliktid ja rändekriis on vaid mõned märksõnad, mis mõjutavad organisatsioonide arengut. Need tingivad organisatsioonides muudatusi ning keerulisi ja kiireid otsuseid, mille mõju on vaja selgelt ja mõjusalt, õigetele sihtgruppidele ja õigetes kanalites kommunikeerida. Selgete sõnumite ja läbimõeldud sõnumistrateegia abil on võimalik luua muutust inimeste mõttemustrites.
Koolitaja on Kadri Lainas, sõnumiagentuur Akkadian partner ja hinnatud kommunikatsiooniekspert, kes on kommunikatsiooni valdkonnas töötanud enam kui 20 aastat. Ta on koostanud ja ellu viinud kümneid strateegilisi kommunikatsiooniprojekte nii Eestis kui ka rahvusvahelisel tasandil. Kadri on lõpetanud ühe maailma hinnatuima ärikooli, Rotterdam School of Management MsC korporatiivkommunikatsiooni erialal.
•
Meediaga suhtlemise videotreening. Kuidas vastata reporteri küsimustele veenvalt ja enesekindlalt?
Ajakirjanduse tarbijatena teab igaüks teoreetiliselt juba küllalt hästi, milliseid vigu vältida ja kuidas peaks reporteri ees esinema. Oskuslikku esinemist on võimalik õppida mitte telekat vaadates, vaid kaamera ees ehkpraktilisel kaameratreeningul. Et olla teadlikum, rahulikum ja enesekindlam on vaja teada, kuidas meedia toimib ja mida ajakirjanikud intervjueeritavalt ootavad, kuidas anda intervjuud ehk edastada olulist sõnumit publikule arusaadavas keeles ning kuidas tulla toime provokatiivsete küsimustega.
Koolitaja-treener Mart Soonik on endine ajakirjanik, tänane kommunikatsioonijuhtimise valdkonnas tegev ettevõtja, koolitaja, treener, saatejuht ja Tallinna Ülikooli õppejõud. Varasemalt on Mart olnud tegev nii avaliku-, era- kui ka kolmanda sektori organisatsioonide juures kommunikatsioonijuhina ja avalike suhete osakonna juhatajana. Viimasel kolmel aastal on ta iga aastaselt koolitanud tulevasi ajakirjanikke. Mardil on pikaajaline kogemus esinemis- ja intervjuutreeningute läbiviijana. Mart on Tallinna ülikooli ja Postimees TV otsesaate „Ekspert eetris“ saatejuht ja toimetaja 2020 kevadest kuni tänaseni.
Artikli lugejatele kingib Äripäeva Akadeemia uutel koolitustel osalemiseks soodustuse, mille saamiseks tuleb anda oma osalemissoovist teada e-postiaadressil: [email protected] (märksõna „uuskoolitus2023“). Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.