Töötajale optsioonide pakkumine on aina populaarsem osa töötajate motivatsioonipaketist. Mis on optsiooniprogramm ja mida tööandjana peaks sellest kindlasti teadma, rääkis tänavusel Palga Päeva konverentsil jätkusuutliku investeerimisplatvormi Grünfin asutaja Triin Hertmann.
- Grünfin asutaja Triin Hertmann Foto: Raul Mee
„Optsiooni omamine tähendab, et töötajal on võimalus omandada tulevikus ettevõtte aktsiaid varem kindlaks määratud hinnaga. Ehk töötajatele ei lubata midagi ja ettevõttel pole ka rahalist kohustust, mida peab täitma. Tehnoloogiaettevõtted ja idufirmad pakuvad sageli töötajatele just optsioone, näiteks kui palk ei ole piisav motivaator,” selgitas Hertmann. „Optsioonide väärtus kasvab ja kahaneb koos ettevõtte kasvuga. Ent kindlasti ei saa eeldada, et kõik ettevõtted on väga edukad ja kiirelt kasvavad, vaid paljud idufirmad muutuvad ju aja jooksul lihtsalt tavaettevõteteks.”
Seotud lood
8. septembril toimunud Palga Päeva konverentsil arutasid personalieksperdid, kuidas on muutunud töötamisviisid, mida on muudetud tasusüsteemides ja millest on palgamaksmisel loobutud.
Kui veel 5–7 aastat tagasi rääkisime peamiselt põhipalgast ja boonusest, siis nüüd ei ole enam palju inimesi, kelle ainuke huvi on üksnes palk. Inimene soovib mõista, kuidas investeerib ettevõte temasse kui tervikusse ehk kuidas on kaetud tema erinevad vajadused.
Tulised palgavaidlused
Kõik tööandjad peavad teadma, et kui töötajaga on sõlmitud suuline kokkulepe, on see kohtu silmis alati tööleping. Suuline leping on aga saatanast ja seda tasuks vältida, pani omanimelise tööõigusbüroo jurist ja juhataja Heli Raidve tänavusel Palga Päeva konverentsil kuulajatele südamele.
5 eri võimalust
Maailm olevat talentide tsunami ootel, sest väga paljud töötajad on valmis praeguselt töökohalt lahkuma. Atraktiivse töötaja väärtuspakkumise loomine peaks aitama ettevõttel tööotsijate seas silma paista.
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.