Tihe konkurents tööturul seab tööandjale järjest suuremaid ootusi ja kontoriga seotud hüvede kõrval on tõusutrendis ettevõtte sisekultuuri ning personaalse arenguga seotud võimalused. Kuigi kontori hüved on alati töötajaile tähtsad olnud, on idusektoris saanud nii mõnedki neist iseenesestmõistetavaks – pingpongilauast kuni laia valikuga kohvimasinani. Tänapäeva töötaja väärtustab kõige rohkem aga avatud, arenguvõimalusi pakkuvat ja paindlikku töökeskkonda.
- TransferWise’i Euroopa personaliosakonna juht Jana Padabed
Suures plaanis saab lisaks idusektoris laialdaselt levinud aktsiaoptsioonidele jaotada ettevõtte pakutavad hüved kolmeks, mis kõik on tihedalt seotud organisatsiooni sisekultuuriga: kontori, tiimitöö ning personaalse arenguga seotud võimalused.
Hüved kontoris
Praegu tööandja atraktiivsusest rääkides ei saa mööda minna eelmise aasta erakorralisusest, mis mõjutas vähemal või rohkemal määral kõiki ettevõtteid. Üks suur muudatus, mille pandeemia kaasa tõi, on kontorist töötamise vajaduse ümberarvestamine. Paljudes ettevõtetes ainuvõimaliku lahendusena alanud kodukontorist töötamine muutus suvise piirangute lõdvenemisega aga järjest laialdasemat kasutust leidvaks praktikaks ning aasta lõpule mindi vastu juba harjumuspärase kaugtöö tegemisega. Tulevikku vaadates jääb paindlikkus üheks tähtsamaks märksõnaks, millega kontorid end siduma hakkavad.
Kodukontoris töötamine on alati olnud osa TransferWise'i sisekultuurist ning otsused kaugtöö korraldamise ümber põhinevad nii töötajate soovidel, usaldusel kui ka tulemuslikkusel. Pandeemia aga näitas, et lihtsalt kodukontorist töötamise võimalusest ei piisa. Rahvusvaheliste ettevõtete töötajaskond on harjunud piirideta maailmaga ja paljudel töötajatel on lähedasi teistes riikides. Reisipiirangud ja karantiininõuded on aga kaasa toonud olukorra, kus lühiajalisi külastusi on keeruline korraldada.
TransferWise’i Tallinna kontoris on esindatud üle 70 rahvuse ja pidades silmas oma töötajate eelistusi, seadsime eelmise aasta lõpus sisse kaugtöö hübriidlahenduse, andes kõigile töötajatele võimaluse töötada kuni 90 päeva aastas mõnes teises riigis. Tahame oma rahvusvahelisele tiimile pakkuda lahendusi, mis neid ja nende lähedasi toetaks ning annaks kõigile võimaluse siduda töötamine põnevates riikides reisimisega. Nii saavad töötajad elada piirideta elu, täpselt nii nagu kliendidki.
Tule kuula TransferWise'i kogemuslugu!
TransferWise’i Euroopa personaliosakonna juht
Jana Padabed räägib asjast 11. veebruaril toimuval
Personalitöö Aastakonverentsil. Rohkem infot saad
SIIT.
Sisekultuuri tähtsusest ja sellest, kuidas töötajaid motiveerida
TransferWise on rahvusvaheline tehnoloogiafirma, mille missiooniks on aidata parimal viisil maailmas raha liigutada. TransferWise’i suurim kontor asub Tallinnas ning seal töötab üle 900 enam kui 70 eri rahvusest inimese. TransferWise’i on valinud aastaid üheks Eesti atraktiivsemaks tööandjaks nii pikaajalise kogemusega töötajad kui ka alles tööturule sisenevad tudengid. Jana selgitab TransferWise'i näitel, mis rolli mängib tänapäeva tööturul ettevõtte sisekultuur ning jagab Eesti suurima tehnoloogiaettevõtte praktikaid töötajate motiveerimiseks.
Minnes aastale vastu suurte värbamiseemärkidega – TransferWise lisab poole aasta jooksul oma globaalsesse tiimi 750 töökohta, nendest 165 Tallinnas – peame pakkuma tööotsijale ka ajaga kaasas käivaid lahendusi. Tulemuslikku tööd toetav paindlik töökeskkond on praeguse tööturu üheks peamiseks märksõnaks.
Samas jäävad ka igapäevased kontorit ja tasakaalus elu puudutavad hüved töötajatele tähtsaks. TransferWise’i Tallinna kontoris leiab kööginurkadest lisaks kohvile-teele-karastusjookidele ka puuviljavaagnad ja tavaolukorras 24/7 hommikusöögi ning snäkid. Meie kontoris on jõusaal, saun, massaažitoolid, raamatukogu, grilliga katuseterrass ja erinevaid ergonoomilisi töötamislahendusi, teiste seas näiteks arvutilauaga käimislindid.
Kontori laienedes oleme mõelnud ka uute avatud lahenduste peale, lisades vaikselt töötamise ala ja sotsiaalse meeleoluga tööala, et igaüks leiaks omale sobiva töökeskkonna. Meie suured avatud köögid on ideaalsed koos kokkamiseks ja tiimiürituste korraldamiseks. Lisaks igakuisele sporditoetusele on kõikidel tiimidel ka eelarve, et koos toredalt aega veeta. Kusjuures viimane aasta on näidanud, et neid kokkusaamisi saab igati edukalt korraldada ka Zoomis. Koos veedetud aeg aitab kaasa ühtse tiimitunde tekkimisele ja toetab terve ettevõtte kasvu.
Tiimitöö
Mida lähemalt iga töötaja oma töö otsest tulemust näeb, seda suurem side tekib tal terve ettevõtte missiooniga. TransferWise on jagunenud autonoomseteks tiimideks, mis töötavad kui väikesed idufirmad ühes suuremas ettevõttes. Iga tiim seab enda eesmärgid ja võtab vastutuse nende täitmise eest. Kõik töötavad ühtse, piirideta raha missiooni nimel, kuid iga tiim otsustab ise, millist probleemi järgmisena lahendada, tuginedes meie klientide soovidele ja tagasisidele. Meie tiimist leiab tehnoloogia helgemaid päid, kellele kiire bot’i või uue makseviisi arendamine ei käi üle jõu. Selline korraldus loob ideaalse pinna uute väljakutsete võtmiseks ja professionaalseks kasvuks.
Personaalne areng
Kõigil TransferWise’i töötajatel on eelarve, mida nad saavad kasutada oma isiklikuks arenguks. Selle summa eest võivad nad näiteks käia konverentsidel, osta raamatuid või osaleda veebikursustel. Lisaks korraldame pidevalt ettevõttesiseseid koolitusi: alates ajaplaneerimise ja produktiivsuse töötubadest ning lõpetades vaimse tasakaalu koolitustega. Eelmisel aastal lükkasime käima ka mentorlusprogrammi, julgustades rohkem naissoost töötajaid õppima programmeerimist.
Korraldame vestlusringe „Wise Talks”, kuhu kutsume põneva taustaga ettevõtjaid ja arvamusliidreid oma kogemust jagama. CultureWise'i ürituste raames tutvustavad aga meie enam kui 70 rahvusest töötajad oma kultuure ja traditsioone.
Personaalse arengu ühe väljundina julgustame töötajaid ka ettevõtte sees tiimi vahetama ja seeläbi endale uusi väljakutseid otsima. Nii mõnigi meie klienditoe töötaja on ühinenud arendajate ridadega ja operatsioonisüsteemide haldaja liikunud tootetiimi.
Pärast nelja aastat TransferWise’is saavad töötajad lisaks tavapuhkusele minna ka kuuenädalasele tasustatud sabbatical’ile, saades lisaks 1000 naela, mida oma äranägemise järgi kasutada. Sabbatical annab hea võimaluse võtta aeg maha, puhata ning mõelda, kus ja kuidas töötaja saaks järgmisena suurimat väärtust luua, olgu see kas TransferWise’is või mujal, luues näiteks hoopis omaenda ettevõte.
Lõppev aasta on pannud ettevõtteid uute tööviisidega kohanemiseks tegema drastilisi muudatusi ja see jätab jälje ka tuleviku töökorraldusse, kus järjest rohkem kuulatakse töötajate tagasisidet ning tehakse otsuseid selle põhjal. Aina suuremat osa hakkab mängima tugev, toetav sisekultuur ja alternatiivide olemasolu.
Seotud lood
Küllap olete kuulnud ütlemist „Finance is the language of business”. Inimvara eest vastutava juhtkonna liikmena peab ka personalijuht seda keelt valdama. Personalitöötaja supervõime on oskus mõista ja mõjutada inimeste käitumist nii indiviidi, grupi kui ka organisatsiooni tasandil, kuid selle võime realiseerimiseks on vaja teada, kuidas organisatsioon ennast majandab, kust raha tuleb ja kuhu läheb, kas palka saab tõsta või tuleb personali hoopis vähendada.
Äripindadele koristus- ja hooldusteenuse tellimine võib esmapilgul tunduda lihtne, sest teenusepakkujaid on mitmeid ning valik on suur. Siiski tasub partneri valikul kaaluda kindlaid tegureid, mis tagavad tööruumide puhtuse ja kvaliteetse tulemuse ning samas säästavad hoolduskuludelt. Pikaajalise kogemusega HK Puhastus toob välja viis soovitust, mis aitavad leida sobiva koristuspartneri ja hoida tööruumid alati korras.