• 15.10.18, 12:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas tuleb Jeff Bezos toime kriitikaga?

Amazon teatas oktoobri alguses, et tõstab kõigi töötajate miinimumpalga 15 dollarini tunnis. Mõne arvates oli see üllas tegu, teiste hinnangul andis ettevõte kriitikale järgi.
Jeff Bezos võtab enda sõnul kriitikat tõsiselt.
  • Jeff Bezos võtab enda sõnul kriitikat tõsiselt. Foto: EPA
Amazoni tegevjuht ja asutaja Jeff Bezos on vastakate arvamustega harjunud. Tema sõnul on see osa juhiks olemisest ja tegelikult on võimalik sellest ka õppida.
„Kui sa teed maailmas midagi uut või teisiti, siis sellest saadakse valesti aru. Mõnikord on kriitika konstruktiivne ja õigustatud, mõnikord tehakse seda enda huvidest lähtuvalt. See kõik on osa ettevõtlusest,“ ütles Bezos oktoobri alguses Partnership for Public Service’i korraldatud galal.
Raamistiku arendamine
Selleks, et vastakate arvamustega toime tulla, on Bezose sõnul vaja konkreetset raamistikku. Tema jaoks tähendab see kriitikute kuulamist ja küsimuse esitamist, kas see tegelikult ka on nii. Kui jah, siis tuleb võimalusel muutusi teha.
„Sa kuulad ja proovid aru saada, kas neil on õigus. Isegi kui neil on osaliselt õigus, siis on võimalik osa kriitikast arvesse võtta ja sellest inspiratsiooni saada,“ ütles Bezos Washingtonis toimunud üritusel.
„Kui sa saad aru, et neil on mingis asjas õigus, siis tuleb muutusi teha,“ jätkas ta. „Kui sa oled aga otsustanud, et kriitika pole õigustatud, siis ei peaks ükski jõud sind liikuma panema.“
Nõuannete kuulamine
Paljuski on õppida Amazoni varastest aastatest, näiteks 1995. aastast, mil enamik inimesi firmat ei teadnud ja sellele ei pööratud tähelepanu, seletas Bezos.
Internetis raamatuid müüv firma oli just alustanud klientide arvustuste avaldamist. Siis sai Bezos ühelt raamatute kirjastajalt kirja, kus väideti, et Amazon on jaemüügitööstusest valesti aru saanud – klientide negatiivsete arvustuste näitamine vähendab kindlasti müüki.
Bezos ütles, et ta mõtles selle üle, aga jõudis järeldusele, et kirjastaja sai hoopis Amazoni eesmärkidest valesti aru.
„Ma mõtlesin, et tal ei ole õigus. Me ei teeni raha, kui me asju müüme. Me teenime raha siis, kui me aitame inimestel ostuotsuseid teha,“ ütles Bezos. „Raamistik oli teistsugune.“
Olla teistele teejuht
Nüüdseks on Amazon kasvanud ligi triljoni dollari suuruseks ettevõtteks. Bezos kasutab ka nüüd sama raamistikku.
Amazon sattus mõni aeg tagasi töötajate madala palga tõttu tugeva kriitika alla. Bezose sõnul sai ta mingil hetkel aru, et tegemist ei ole ainult Amazoni-vastase rünnakuga – sooviti hoopis seda, et ettevõte võtaks ette muudatused, mis oleks suuniseks ülejäänud tööstusele. Bezos on maailma rikkaim mees ning ta sattus kriitika alla selle tõttu, et juhtide ja töötajate palgavahed on väga suured.
„Me tegime lihtsalt otsuse,“ ütles Bezos. „See põhimõte pani meid mõtlema, et võiksime olla hoopis teejuhid. Ma arvan, et inimesed järgnevad meile,“ rääkis ta.
* Artikkel on ilmunud Äripäevas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 17:43
5 soovitust, millega arvestada äripindadele koristuse ja hoolduse tellimisel
Äripindadele koristus- ja hooldusteenuse tellimine võib esmapilgul tunduda lihtne, sest teenusepakkujaid on mitmeid ning valik on suur. Siiski tasub partneri valikul kaaluda kindlaid tegureid, mis tagavad tööruumide puhtuse ja kvaliteetse tulemuse ning samas säästavad hoolduskuludelt. Pikaajalise kogemusega HK Puhastus toob välja viis soovitust, mis aitavad leida sobiva koristuspartneri ja hoida tööruumid alati korras.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele