Juhtimislabor: Kuidas teha arvamuste ja hinnangutevabasid otsuseid?
Kui juht asub probleemi lahendama, hakkab kuklas automaatselt üks hääl jutustama. Igale probleemile lahendust pakkuv elukogemus ei lase aga tervikpilti näha, ja nii ei tule otsused sugugi neutraalselt pinnalt, ütleb coach Mae Layrer.
Iga otsuse aluseks on faktid ja infot tuleb struktureerida nii, et juhi aju seda hoomata suudaks ega mürasse upuks. „Olen välja töötanud mudeli, mis aitab arvamused ja hinnangud faktide kirjeldamisest välja jätta. Sama oluline on ka otsuse kommunikeerimise viis, et see kuulajateni viia,“ lisab Mae.
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.