Mida tõi endaga kaasa 2018. aasta mais jõustunud uus EL andmekaitsemäärus (GDPR) ja kuidas see mõjutab personalitööd?
2018. aasta 25. mail jõustunud uus Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärus (GDPR – General Data Protection Regulation) on kõige olulisem andmekaitsemäärus viimase 20 aasta jooksul ja see mõjutab otseselt ka Eestis tegutsevaid ettevõtteid. Kuidas uus määrus puudutab personalitööd ja personalitöötajaid ning mida see endaga kaasa toob.
Iga ettevõte kogub moel või teisel andmeid füüsiliste isikute kohta ja pole vahet, kas andmed kuuluvad klientidele või töötajatele. Seepärast peavad kõik ettevõtted aru saama, millised on määruse raames nende õigused andmeid töödelda ja kohustused füüsiliste isikute ees andmete turvalisust tagada. Personalitöötajad puutuvad töötajate isikuandmetega kokku alates töösuhte sõlmimisest ja lõpetades selle lõppemisega. Uus määrus seab siiski personalitöötaja ette hulga vastakaid küsimusi, olgu või näiteks see, kas töötaja lapsele jõulupaki ostmiseks peab nõusolekut küsima, kas isikukaartide info on isikuandmed või millal isikuandmete kogumiseks luba tarvis ei ole.
Veebiseminari viib läbi
Tartu Ülikooli õigusteaduskonna professor ja jurist
Gaabriel Tavits.
Lisainfot veebiseminaride kohta saab küsida Liina Aru käest (
[email protected]).
Seotud lood
Äripindadele koristus- ja hooldusteenuse tellimine võib esmapilgul tunduda lihtne, sest teenusepakkujaid on mitmeid ning valik on suur. Siiski tasub partneri valikul kaaluda kindlaid tegureid, mis tagavad tööruumide puhtuse ja kvaliteetse tulemuse ning samas säästavad hoolduskuludelt. Pikaajalise kogemusega HK Puhastus toob välja viis soovitust, mis aitavad leida sobiva koristuspartneri ja hoida tööruumid alati korras.