Huvi inimese kui terviku vastu, mitte ainult kui ressursi allika vastu, on Fontese juhtivkonsultandi ja mentorluse valdkonna juhi Tiiu Allikvee sõnul see, mida just viimasel ajal juhtimises väärtustatakse. Fontese arendustiimi juht Piret Jamnes tõstab esile ka juhi oskuse anda vastutus teisele inimesele.
- Fontese arendustiimi juhi Piret Jamnese ja juhtivkonsultandi Tiiu Allikvee praktikumides Juhtide arengukonverentsil 7. märtsil saavad juhid katsetada mentori tööriistu. Foto: Fontes
Mille poolest erineb juhi tegevus mentori rollis näiteks kaasavast juhtimisest, coachivast juhtimisest vms?
Fontese juhtivkonsultant ja mentorluse valdkonna juht Tiiu Allikvee: Viimase aja ootus – juht kui mentor – kätkeb siiski mentorluse olemust selles mõttes, et juhil oodatakse tuge arengu ja karjääritee planeerimisel, huvi ja tähelepanu osutamist. Huvi inimese kui terviku vastu, mitte ainult kui ressursi allika vastu. Mentoriks ei saa rahvusvahelise hea tava põhjal olla töötaja vahetu juht, sest mentorlussuhe ei saa olla hierarhiline ja töötaja soorituse igapäevase hindamisega seotud. Mentoriks õppinu saab kasutada omandatud tööriistu oma igapäevatöös juhina.
Fontese arendustiimi juht Piret Jamnes: Kui juht tegutseb mentorina, siis ta annab vastutuse teisele inimesele ja pigem suunab erinevate võtetega lahendusi leidma, kui et pakub neid ise või annab korraldusi. Mentor-juht võib olla ka inspireeriv dialoogipartner, mitte pelgalt küsimuste küsija.
Kui palju juhte on Fontese mentori väljaõppe läbinud?
Tiiu: Oleme alates 2007. aastast välja õpetanud üle 1000 mentori, need on olnud pikemad programmid ja koolitused.
Miks juhid mentoriks õpivad? Mis kasu nad enda sõnul saavad?
Tiiu: Kuna 1:1 vestluste pidamine on peaaegu et juhtimise hügieenifaktoriks kujunenud, aitavad õpitud oskused edukamalt neid vestlusi läbi viia, luua personaalset suhet oma töötajatega.
Juhid soovivad omandada kaasaegse juhi tööriistu. Nad näevad otsest kasu just iseenda isikliku arengu mõttes. See on ka see, miks nad on valmis pärast programmi endale täiendavalt menteesid võtma. Lisaks neile oskustele meeldib juhtidele olla koos kellegi omasugusega, kuulda teiste organisatsioonide kogemusi, ka võrgustiku arendamine on üks teema.
Piret: Mõni juht soovib ka vaheldust oma igapäevatööle. Mõni tuleb, et „anda ühiskonnale midagi tagasi“.
Mida on juhtidel mentori väljaõppe jooksul kõige keerulisem omaks võtta?
Tiiu: Tõenäoliselt teiste kuulamist sest juhid on harjunud kiiresti lahendusi leidma ja neid välja pakkuma. Vähemalt on see enim esile toodud eesmärk, mida juhid tulevad meie programmi õppima.
Piret: Kohesest lahenduste pakkumisest loobumist. Mõtteviisi, et mentorluse meetodid töötavad ja nendega saab saavutada rohkem kui lihtsa vestlusega.
- Hepta juhatuse liige Henri Klemmer, foto: erakogu
Hepta juhatuse liige Henri Klemmer
Sa oled tippjuhina ise mentorit kasutanud. Millist reaalset väärtust sa sellest kogemusest kõige kõrgemalt hindad?
Kõige kõrgemalt hindaksin uute perspektiivide ja ideede saamist, mis aitavad lahendada keerulisi probleeme ja väljakutseid, millega juhid silmitsi seisavad. Mentor võib pakkuda värskeid vaatepunkte, tuginedes oma kogemustele ja teadmistele, mis võivad aidata juhil näha olukordi uues valguses ja leida loovaid lahendusi. Lisaks sellele võib mentor aidata arendada isiklikke ja professionaalseid oskusi nagu juhtimine, otsustusvõime ja strateegiline mõtlemine. Mentor pakub ka väärtuslikku tagasisidet ja toetust, mis aitab juhil oma tegevuses ja otsustes enesekindlam olla. See võib samuti aidata juhil oma karjääri ja isikliku arengu eesmärke selgemalt mõtestada ja saavutada.
Fontese ja Äripäeva ühiselt korraldatud
arengukonverentsil JUHIST MENTORIKS 7. märtsil Kultuurikatlas saavad juhid kogemuse, mida mentori roll päriselt tähendab ning kuidas see toetab juhi igapäevatööd ja karjääri. Miks mitte ka tulevikus professionaalse juhtimismentorina!
Vaata konverentsi programm üle
SIIN.
Hetke seisuga on saadaval veel 5 viimast piletit!
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.