IT-inimeste puudusest on räägitud aastaid ning ihaldatud töötajate seas silma paistmiseks on ettevõtted välja töötanud järjest helgemaid hüvesid ja kutsuvamaid pakkumisi. Hiljutistest süvaintervjuudest selgus, et kuigi materiaalne pool on endiselt tähtis, on arendajate karjäärialaseid otsuseid mõjutavad aspektid nüüdseks selgelt muutunud – esikohale on tõusnud sisu, kultuur ja töökorraldus.
Arendajad mõistavad väga selgelt, kui hinnas nad on. Ettevõtted mõistavad, et oma ridade täitmiseks tuleb pakkuda seda, mida töötajad soovivad. See on tekitanud olukorra, kus palju kunagi lisaväärtusena pakutust – näiteks puuviljad kontoris, hea kohv või sporditoetus – on saanud baastasemeks. Selle kõrval on pilti oluliselt mõjutanud ka palgataseme kerkimine. Kogenud arendaja teenib piisavalt ja tema töövalikut ei mõjuta enamasti see, kas ta saab tänu tööle kesklinnas tasuta parkida või kui kaugest riigist on pärit kontori kohvioad.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.