Millised tegevused tasub organisatsioonis üle vaadata, et ettevõte saaks edukamaks? PARE arendusjuht Mariliis Aigro kirjutab asjast pikemalt.
Õpeta uusi oskusi
Õppimine on tähtsam kui kunagi varem. Milliseid oskused on arendajate fookuses praegu? LinkedIni 2020. aasta töökohal õppimise raportist selgus, et vastanutest
57% fookuses olid juhtimisoskused, 42% probleemide lahendamise ja disainmõtlemise oskused ja 40% suhtlemisoskused (allikas:
LinkedIn’s 2020 Workplace Learning Report).
Milliseid oskused võtta luubi alla tulevikus? Üks on kindel, et ka edaspidi on juhtide arendamine edukates organisatsioonides fookuses. Digitaalses töökeskkonnas paremaks toimetulekuks on vajalik töötajate digioskuste arendamine. Koostöö ja juhtimise tõhustamise seisukohalt tuleb edaspidi fookus seada sotsiaalsete ja suhtlemisoskuste arendamisele. Kohanemisvõime ja vastupidavuse suurenamiseks on vaja aga töötajatele õpetada tööriistu, mis suurendaksid nende eneseteadlikkust, enesekindlust ja enesejuhtimise oskuseid.
Juuruta agiilne mõtteviis
Elame turbulentses maailmas. Juba enne COVID-19 tulekut pidid organisatsioonid iga päev toime tulema pidevate muutuste ja kiirete otsuste maailmas. VUCA mõiste (allikas:
Wikipedia) on tänu pandeemiale kahtlemata omandanud uue dimensiooni.
Edumeelsemad organisatsioonid on leidnud nn vaktsiini, et tulla VUCA maailmas toime agiilses mõtteviisis. Häid praktikaid ei ole tarvis kaugelt otsida. Näiteks Soome Rahvusringhääling Yles on loodud Mirette Kangase eestvedamisel
lean- ja agiilse kultuuri kiirendi (
Yle’s Lean-Agile Culture Accelerator), mille eesmärk on agiilse mõtteviisi levitamine ja juurutamine organisatsioonis. Agiilse mõtteviisi ja praktikate poolt räägib ka McKinsey uurimus, mille kohaselt agiilseid tööriistu kasutanud organisatsioonid suutsid kriisi mõjusid teistest paremini juhtida (allikas:
An operating model for the next normal: Lessons from agile organizations in the crisis).
Vaata üle tööandja bränd
Tugev tööandja bränd on eduka organisatsiooni tunnus. Pealegi võimaldab positiivse maine krediit üle elada raskemad ajad. Kahtlemata on kriis oma mõju avaldanud sellele, mida töötajad oma tööandjalt ootavad ja vajavad. Heaolu teemade, tasupakettide, töökeskkonna jm (allikas:
COVID-19’s impact on employer brand) teemadega koos on nutikas just praegu üle vaadata tööandja bränd.
Eristuva tööandja kuvandi loomiseks on vaja selget arusaama: millega sinu organisatsioon konkurentidest eristub ja millist väärtust oma töötajatele pakub? Rootsi ühe armastatuima brändi Blocketi inimeste ja organisatsiooni juht Maria Nylén on tabavalt ütelnud: tööandja bränd on lõputu teekond.
Siinkohal mõned soovitused sellele teele kaasa: sea töötajad esikohale, tegele juhtimiskvaliteediga, kommunikeeri proaktiivselt ning jää alati ausaks ja läbipaistvaks.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.