Koroonakriis tekitas väga suure vajaduse hästi toimiva IT-korralduse järele, kuid kõige suurem väljakutse on olnud hoopis töötajate motivatsiooni ning inimsuhete hoidmine, kirjutavad IT-firma Datafox tegevjuht Marko Külaots ning teenuste valdkonna juht Kristjan Ok.
Kuna Datafox on asutatud pilveteenuste arhitektuurile tuginedes, siis pole ettevõtte kontoris kunagi olnud mingeid servereid – kõik töötajad saavad turvalise kaugtöölahenduse kaudu kasutada kõiki tööks vajalikke süsteeme oma sülearvutite ja nutitelefonidega igalt poolt ning Virtual Desktopiga isegi suvalistest arvutitest veebis. Seetõttu olime juba algusest peale valmis selliseks töökorralduseks, kuhu koroonaepideemia kogu maailma sel kevadel paiskas. Kuid kaugtöö ei ole üksnes tehniline küsimus, sest organisatsiooni hästi toimimiseks on vaja tehnoloogia, protsesside ja inimeste kooslust.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.