Sotsiaalmeedias värbamiseks on tööandjatel suur hulk eri võimalusi, alates sihtotsingust, mida on võimalik teha juba erinevates sotsiaalmeedia kanalites (sh Facebook), ning lõpetades organisatsiooni lehe omamise ja seal kuulutuste jagamisega, kuulutamisest tööotsimise gruppides kuni tasuliste reklaamide avaldamiseni.
Tegelikult on näiteks Facebookis hulgaliselt võimalusi potentsiaalsetele kandidaatidele silma jääda, mida paljud värbajad ei tea ja seepärast ka ei kasuta.
Soovituste küsimine (ehk ingliskeelses Facebookis Ask for Recommendations). Tavapärase postituse asemel, mida värbajad (olen märganud selliseid postitusi nii oma osakonda inimest otsivate esmatasandijuhtide kui ka personalitöötajate puhul) Facebookis välja hõikavad, uurides kas keegi tunneb kedagi, kes oleks just taolist väljakutset otsimas, saab teha postituse "Soovituse küsimine". Lisaks sellele, et niisugune soovituse küsimine jääb paremini silma, aitab see teistes postitustest paremini ka eristuda ning näitab postitaja pädevust ja professionaalsust sotsiaalmeedia kasutamisel. Lisa nüüd soovituse küsimise postitusele veel asjakohased häštägid ja usu mind – sul on palju suurem võimalus sobiliku kandidaadini jõuda!
Töökuulutuse avaldamine Facebooki turul (ehk ingliskeelses Facebookis Marketplace), mida tavapäraselt saab kasutada kõikvõimalike esemete müümiseks ja saab tegelikult edukalt kasutada ka töövahenduskeskkonnana. Eestis on seda kasutanud ainult üksikud värbajad, seega saab seal kuulutust avaldades taas teistest eristuda ja nii esimeste hulgas sobilike kandidaatideni jõuda. Kuulutust avaldades soovitan vaadata otsa kuulutuse visuaalile: (1) kindlasti peab olema lisatud pilt; (2) tuleks kasutada suuremat kirjafonti, mis aitaks aru saada, millega tegemist; (3) lisada asjakohane pealkiri. Pealkirjaks võib olla näiteks "Pakume tööd kokale", "Värbame teenindajaid", "Tule meile kontorihaljdaks" vmt – nii saad olla kindel selles, et potentsiaalne inimene seda kindlasti ka märkab. Lisaks on siin hea võimalus tööotsijatel värbajaga kontakteeruda ja Facebooki messenger'is suhelda ning hiljem ka värbajatele oma hinnangut anda.
Facebooki tööturule kuulutuse lisamine (ehk inglise keeles Facebook Jobs), mille teravamad sotsiaalmeedia turundajad juba ka Eestis avastanud on. Tegemist on suhteliselt uue võimalusega, mis esialgu oli kättesaadav ainult Põhja-Ameerikas, mis aga tänaseks on ka Eesti organisatsioonidel võimalik seda kasutada. Facebooki tööturul töökuulutuse avaldamine on äärmiselt lihtne – oma organisatsiooni Facebooki-lehele tuleks lisada lihtsalt vastav uus alaleht ehk tab ning seal siis soovitud töökuulutus postitada. Positiivne on siinkohal, et näiteks kõik oma organisatsiooni avaldatud kuulutused on leitavad lehe kuulutuste rubriigi all – seega inimene, kes tunneb huvi kindlasti sinu organisatsioonis töötamise vastu, saab neid sinu Facebooki-lehel mugavalt sirvida. Lisaks on kõik Facebooki tööturul avaldatud kuulutused koondatud rakendusega "Jobs" alla, teenides nii edukalt personaliotsingu portaali eesmärki.
Nagu selgus 11. septembril toimunud Instar EBC korraldatud Atraktiivsete tööandjate päeval, on Facebook noorte hulgas endiselt kõige sagedamini kasutatav sotsiaalmeedia kanal. Seega selleks, et jõuda potentsiaalsete kandidaatideni, tuleb olla seal, kus on nemad. Järelikult: Facebookis!
Kas sina oled juba mõnda neist võimalustest kasutanud?
Allikas: Helo Tamme
blogiSeotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.