• 27.09.18, 11:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 soovitust: kuidas valida värbamispartnerit?

74% tööandjatest tunneb, et neil on vajalikke töötajaid puudu ja värbamine on muutunud aina raskemaks, selgus aasta alguses tööandjate seas korraldatud värbamistrendide uuringu tulemustest. Praegune tööturu olukord on pannud tööandjaid panustama nii olemasolevate töötajate hoidmisesse kui ka uute leidmisesse.
Marie Evart, Brandemi partner ja tegevjuht
  • Marie Evart, Brandemi partner ja tegevjuht
Näiteks on 47% tööandjatest panustanud tulemuste saavutamiseks erinevatesse värbamistegevustesse ning 46% tööandja maine kujundamisesse. Lisaks pikaajalistele tegevustele pöörduvad ettevõtted sobivate inimeste värbamiseks aina rohkem ka väliste partnerite poole. Olukorras, kus turul on värbamisteenuse pakkujaid palju, on ettevõtte esindajal tihtipeale väga keeruline langetada otsust ja õhus on hulk küsimusi. Milline partner toob parima tulemuse? Miks erineb erinevate teenusepakkujate hind ligi kaks korda? Millised on pikaajalise koostöö kasud? Panime kirja peamised soovitused, millele värbamispartneri valikul tähelepanu pöörata.

1. Värbamine = müük ja turundus. Kas sinu värbamispartner on su parim turundaja?

Traditsioonilisi värbamise praktikaid kasutades ei ole võimalik tööjõuturul enam edu saavutada. Värbamise praktikad ja värbajatele hädavajalikud kompetentsid on muutunud. Edukad värbajad rakendavad täna oma töös turunduse ja müügi valdkonnas kasutatavaid meetodeid alates (tööandja) positsioneerimisest kuni closing’uni. Osa teeb seda teadlikult ja süstemaatiliselt, teised aga mitte. Värbamispartneri valikul tasub tähelepanu pöörata sellele, kas tulevane teenusepakkuja kogub enne värbamisprojektiga alustamist vajalikku infot nii sinu konkurentide ja tööturu kohta kui ka sinu töötajatelt selleks, et suuta potentsiaalses kandidaadis huvi äratada ja ettevõtet heas mõttes maha müüa. Kas seda tehakse lihtsalt linnukese pärast või on tegemist tõesti süstemaatilise tööga?

2. Kas su värbamispartner tunneb piisavalt sinu sihtrühma?

Hea värbamispartner peaks oskama anda ülevaatliku pildi sihtrühma eelistuste kohta. Alates sellest, millised on sihtrühmale olulised tegurid tööandja valikul, miks jäetakse kandideerimata, kuni selleni, millistes kanalites hangivad potentsiaalsed kandidaadid enda jaoks kasulikku infot või milliseid soodustusi ja hüvesid sinu valdkonnas pakutakse. Kõik see on vajalik selleks, et luua värbamiseks sihtrühma kõnetavad atraktiivsed sõnumid. Sinu värbamispartner peaks tuginema numbritele ja faktidele, mitte ainult sisetundele, ning suutma seda infot rakendada ka sinu värbamisprojektis.

3. Kas tulemuse toob värbamiskampaania või sihtotsing?

Värbamispartner peaks olema võimeline ära põhjendama, miks sinu sihtrühma puhul üht või teist kasutada. Võimalik, et parima tulemuse toob hoopis mõlema variandi kombinatsioon? Nii eduka värbamiskampaania kui ka sihtotsingu tegemiseks tuleme tagasi esimese punkti juurde: värbamispartner peab olema suuteline sinu ettevõtet ja avatud positsiooni turundama ja müüma.
Värbamiskampaania eesmärk on panna sobiv inimene ise reageerima, olgu selleks siis lihtsalt oma kontaktide jätmine või CV saatmine. Sihtotsingu eesmärk on võtta ise potentsiaalsete kandidaatidega ühendust, tutvustada neile ettevõtet ja töö sisu ning veenda neid kohtuma. Meie kogemus näitab, et ise kandideerinud kandidaadid on kogu värbamisprotsessi jooksul oluliselt motiveeritumad ja nende palgaootus on madalam. Mõlemal variandil on omad nüansid, millele tuleb soovitud tulemuste saavutamiseks kindlasti tähelepanu pöörata. Kuidas viia sihtotsingut läbi nii, et see ei lõppeks lihtsalt lõputute telefonikõnedega, mis algavad lausega „Tere, mul on Teile tööpakkumine“ ega too tulemust? Või kuidas käima tõmmata kampaania, mis äratab tähelepanu ja mille conversion rate tagab edu?

4. Kas värbamiskampaania reklaamib sinu ettevõtet või värbamispartnerit?

Hästi korraldatud värbamiskampaania kujundab kindlasti ka sinu mainet tööandjana. Seetõttu on oluline tähelepanu pöörata, kas su värbamispartneri tehtud kampaania reklaamib ikkagi sind. Kas kampaania loomisel on lähtutud sinu ettevõtte visuaalsest identiteedist ja strateegilistest sõnumitest või on töökuulutus koostatud näiteks hoopis värbamispartneri värvides kujundatud põhjale? Koostatud värbamismaterjalide atraktiivsusest ja selgusest sõltub suuresti ka sobivate kandidaatide leidmise tõenäosus.

5. Kas sulle garanteeritakse tulemus ehk mille eest sa maksad?

Hind on värbamispartneri valikul kindlasti oluline aspekt. Alati tasub aga lisaks erinevates pakkumustes esitatud numbrite võrdlemisele tähelepanu pöörata ka sellele, mille eest sa ikkagi maksad. Kas maksad tööportaalis kuulutuse avaldamise ja töövestluste pidamise eest või garanteeritakse sulle selle raha eest ka tulemus?
Need on vaid üksikud punktid, millele soovitame tähelepanu pöörata. Väiksemat rolli ei mängi aga ka see, milline klapp tekib sul potentsiaalse uue värbamispartneriga esimesel kohtumisel. Kuidas ta ennast tutvustab? Kas ta jätab usaldusväärse ja professionaalse mulje? Kas ta loob mõnusa avatud õhkkonna ja sul on temaga mugav vestelda? Sarnase esmamulje ja emotsiooni jätab värbaja ka sinu kandidaatidele, seega soovitame enne otsuse tegemist kindlasti värbamispartneriga kohtuda. Kohtumiseks võetud aeg tasub ennast kindlasti ära, sest see on ainus viis, kuidas sul saab tekkida selge arusaam, millisele inimesele usaldad ettevõtte kaks väga strateegilist tegevust ehk uute töötajate värbamise ja tööandja maine kujundamise.
Allikas: Brandemi blogi

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:59
Schneider Electric: palgapakkumine ei taga jätkusuutlikku tulemuslikkust
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele