• 07.04.17, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sinu firma lennutavad tippu töötajate hullud ideed

Kõik juhid ei kirjuta luuletusi ja raamatuid. Kiiresti muutuvas maailmas on sellegipoolest vaja loovust, mis ettevõtet arendaks, kirjutab Inc.com.
Sinu firma lennutavad tippu töötajate hullud ideed
  • Foto: GraphicStock
Disney tegevjuht Bob Iger on öelnud, et ettevõtte süda ja hing on selle loovus ja innovatsioon. Ettevõtted vajavad tänapäeval palju loovust, et tipus püsida, ka kõige praktilisema suunitlusega ettevõtted võivad kasutada loovust, et saavutada edu.
Young Presidents Organizationi liige Sebastien Faure püüab silda ehitada, mis ühendaks praktilise tegevuse ja loovuse. Ta tõestab, et loovus on tööriist, mida peaks rakendama iga juht. Ta teeb koostööd suurte kinnisvara, autotööstuse ja meelelahutuse ettevõtetega, et näidata, mida loovuse arendamisega saab saavutada.
Faure ütleb, et juhid ei pea olema niinimetatud hullumeelsed ideeinimesed. „Sa oled ettevõtte loovjuht. Sinu töö tähtsaim osa ei ole loominguliste ideede genereerimine, vaid keskkonna loomine, mis nende ideede sündi soodustab. Juhi eesmärk on kõrvaldada kõik takistused ja luua loovuse jaoks viljakas pinnas.”
Faure ja tema meeskond tegid hiljuti loovusest laialdase uuringu. Nad jagasid ka oma tulemusi, kust saab välja tuua põhimõtted, mida juhid saavad loovuse arendamiseks ära kasutada.
Loovuse jaoks ei pea olema loominguline inimene
Loovus on kõigis inimestes olemas ja sellel peab lihtsalt avalduda laskma. Loovusele ei peaks külge panema silte või väärtust, kusjuures parem on loobuda sõnast loovus ning kasutada rohkem sõnu nagu kujutlusvõime ja probleemide lahendamine. Loovus ei ole väheste inimeste privileeg, see on kõigi inimeste anne.
Loo viljakas pinnas ja toida loovust
Loovusesse on vaja investeerida, seda peab toitma ja toetama. Kuluta aega sellele, et luua süsteeme ja meetodeid, mis võimaldavad ideid luua ja neid jagada. Kutsu ettevõttesse erinevaid esinejaid ja anna töötajatele aega uute ideede jaoks.
Premeeri kirge
Selle asemel et premeerida inimesi „õige” või „korrektse” tegutsemise eest, premeeri neid usina tegutsemise eest, mis on aidanud leida lahendusi ja toonud ettevõttesse uusi ideid. Kirg on loovuse mootor ja seda on vaja premeerida ka siis, kui füüsilisi tulemusi veel ei ole. Näiteks Audi ülieduka mudeli Quattro mõtlesid välja insenerid, kes tegid samal ajal ületunde. Nad jäid kauemaks ja genereerisid uusi ideid, sest neil oli oma töö vastu kirg.
Julgusta „hullumeelseid” ideid
Loo töökeskkond, kus inimesed tunnevad ennast hullumeelseid ideid välja käies mugavalt. Tihtpeale viivad hullud ideed reaalsete lahendusteni, mis võimaldavad ettevõttel kiiresti areneda. Hullude ideedeta ei pruugi ettevõttes olla piisavalt häid ideid, sest töötajad kardavad kastist välja mõelda.
Loobu kõigest, mis suruvad uusi ideid alla
Ideid ei tapa ainult kahtlemine ja keeldumine, ideid tapab see, et kõigi peas tekib mõte: „Me ei saa sellist asja kunagi teha.” Ettevõtted nagu Netflix on süstemaatiliselt välja juurinud struktuuri-, kultuuri- ja psühholoogilised barjäärid, mis tapavad ideed enne seda, kui need on välja öeldud. Netflixi näitest saavad kõik midagi õppida. Asenda ei ja me ei saa sõnadega huvitav ja võib-olla. Ja ole seejuures siiras!
Loovus on pideva koostöö tulem
Loovus väljendub siis, kui eksisteerivad ideed kohtuvad teiste ideedega, mis omavahel tavaliselt kokku ei puutu. See juhtub siis, kui erineva taustaga inimesed töötavad koos. Lase eri eesmärgiga töötajatel koos töötada, loo ajutisi meeskondi, mille liikmete taust ja elu on kardinaalselt erinevad, too ettevõttesse firmaväliseid eksperte ja pane nad enda spetsialistidega ajutiselt koostööd tegema.  
Loovuse jaoks on vaja kõiki töötajaid
Jõuame tagasi esimese põhimõtte juurde. Uuring näitas, et ettevõtted, mis kaasavad loovasse tegevusse kõik töötajad, genereerivad palju rohkem häid ideid. See annab neile eelise konkurentide ees. Parimad ideed võivad tulla koristajalt või administraatorilt, kes klientidega iga päev kokku puutuvad. Kaasa loovasse tegevusse kõik töötajad.
* Artikkel on ilmunud Äripäevas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:59
Schneider Electric: palgapakkumine ei taga jätkusuutlikku tulemuslikkust
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele