Palgatõusu teema on tänavugi igale tööandjale üsna vältimatu pähkel pureda, isegi kui märgid näitavad üldise palgasurve leevenemist, kirjutas Äripäev möödunud nädalal oma juhtkirjas.
Paljud tööandjad on tunnistanud, et päev, mil avalikustatakse palgastatistika, pole leebelt öeldes kergete killast, mõni ütleb otse, et lausa ebameeldiv. Seda isegi juhul, kui avaldatavad kasvunumbrid erilist üllatust ei sisalda. Aga nagu seesinane päev vältimatult saabub, nii on Äripäeva meelest vältimatu, et tööandjal tuleb palgatõusu teema enda jaoks läbi mõelda.
Seotud lood
Eelmisel aastal ligi 11% kasvanud palgad tõusevad ka tänavu, kuid aeglasemalt, prognoosivad analüütikud.
Keskmine palk kasvas mullu aasta lõikes 11,3 ja viimases kvartalis 9,7 protsenti. Palga kasv aasta lõpus aeglustus.
“Oleme tark ja töökas rahvas – eestlane on oma töökusega hinnas, kuid kas me töötame targalt ja küsime töö eest õiglast hinda? Seda mitte ainult töötaja, vaid ka tööandja vaates,” kirjutab Irene Annus arvamuskonkursile “Edukas Eesti” saadetud artiklis.
Turundajate palgaootus on töökohta vahetades 5 protsenti väiksem kui möödunud aastal samal ajal, näitavad CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuuri korraldatud tööturu-uuringu tulemused. Konkurents turundussektoris on aastaga kerkinud ja igale teisele turundajale on uut tööd pakutud.
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.