Tugev tööandja bränd ei teki üksnes ametlike kanalite kaudu – töötajate isiklikud sotsiaalmeediaprofiilid võivad olla võtmetegur talentide ligimeelitamisel. Kui inimesed märkavad teie töötajaid, märkavad nad ka teie ettevõtet.
Tänapäeva maailm on sotsiaalmeedia tõttu üsna läbipaistev, teab persooni- ja tööandja brändingu strateeg Evelin Org. Taustainfot nii tulevase tööandja kui ka kolleegide kohta otsitakse suures mahus digikanalitest. Enne, kui teil tekib võimalus end või oma ettevõtet potentsiaalsetele kandidaatidele füüsilises maailmas tutvustada, leitakse vajalik info Google’ist ja sotsiaalmeediast ning kujundatakse saadud otsingutulemuste põhjal oma arvamus. Digikanalitest on saanud iga ettevõtte ja töötaja visiitkaart ning nende kaudu kujuneb ka tööandja maine.
Digitaalse nähtavuse puhul ei ole tähtsad ainult ettevõtte ametlikud kanalid – olulist mõju avaldavad ka töötajate isiklikud sotsiaalmeediakontod. Aina enam soovitakse töötada ettevõttes, mille töötajad on digikanalites nähtavad ja aktiivsed, sest see aitab paremini mõista nii ettevõtte kultuuri kui ka väärtusi. Seetõttu on iga töötaja jagataval sisul järjest suurem mõju. Tööle tullakse nende juurde, keda märgatakse ja kellest teatakse. Tugev digitaalne kuvand aitab ligi meelitada ka neid kandidaate, kes aktiivselt uut töökohta ei otsi. Kirglikud brändisaadikud loovad tugeva sideme organisatsiooni ja potentsiaalsete talentide vahel ning aitavad tööandja brändil konkurentidest eristuda.
Töötajate digitaalse kuvandi positiivne mõju personalijuhtimise seisukohast
- Tööandja brändi kuvand ei teki ainult ettevõtte ametlikes kanalites – töötajate isiklikud sotsiaalmeediaprofiilid ja jagatud sisu mõjutavad otseselt ettevõtte mainet ja värbamisvõimekust.
- Passiivsed kandidaadid vajavad teadlikku mõjutamist – parimad töötajad ei otsi aktiivselt tööd, kuid kui nad puutuvad regulaarselt kokku teie ettevõtte töötajate inspireerivate postitustega, võivad nad tulevikus huvi tunda.
- Talentide ligimeelitamine algab seestpoolt – tugev tööandja bränd pole ainult turunduslik kuvand, vaid ka töötajate rahulolu ja kaasatuse peegeldus.
- Värbamiskulud on väiksemad – kui ettevõtte töötajad on aktiivsed ja jagavad oma töökogemusi, jõuavad õiged kandidaadid ise teie juurde.
Kõneisikute persoonibrändi kujundamine ei ole kasulik üksnes tööandjale – see loob ka töötajatele endile palju uusi võimalusi. Seda võiks vaadata professionaalse „jalajäljena“, mis lisaks füüsilisele maailmale ka digikanlites peegeldab seda, kuidas töötajad end esitlevad, milliseid väärtusi kannavad, teadmisi jagavad ning kuidas suhtlevad. Töökeskkonnas, kus neid arendatakse, tunnevad töötajad end väärtustatuna. See suurendab töörahulolu ning kasvatab ka üldist õnnetunnet tööl. Lisaks võimaldab enda oskuste arendamine kasvada nii professionaalina kui ka inimesena. Tugev digikuvand aitab eristuda, oma valdkonnas silma paista, töötada parimas kollektiivis, teha karjääri oma ettevõttes või saada hoogu tegutsemiseks hoopis mõnes teises valdkonnas. Samuti saab sotsiaalmeedia kaudu oma võrgustikuga aktiivselt suheldes luua väärtuslikke kontakte ja suhteid, millest on kasu ka tulevikus.
Niisiis võib öelda, et iga töötaja tugev digitaalne kuvand tõstab nende enda väärtust tööturul, end on ka personalijuhtimise seisukohast justkui uus salarelv võitluses valdkonna parimate tipptalentide pärast. Tugeva persoonibrändiga töötajad on tööandja parim kommunikatsiooni- ja müügikanal, mistõttu peaks iga tööandja toetama oma töötajate persoonibrändi kujundamist ja siduma selle ka tööandja brändiga. Mida tugevam on töötaja persoonibränd, seda mõjusam on ta brändisaadikuna ka ettevõttele.
PANE TÄHELE!
Samal teemal võid rohkem lugeda Äripäeva Kirjastuse uuest raamatust
„360 kraadi mudel tööandja brändingus“.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Räägivad Magnet Awards 2025 võitjad!
Tööandja brändingust räägitakse palju, kuid mis teeb ühest ettevõttest ihaldatud tööandja? Kas see on tuntud nimi, kõrge palk või hoopis midagi muud?
Lisatud kommentaarid võitjatelt, korraldajalt ja žüriiliikmelt!
Autasustati parimaid tööandja brändingu tegusid konkursil The Magnet Employer Branding Awards Eesti 2025. Lisaks tunnustati aasta tööandja brändingu spetsialisti!
Tagasiside puudumine pole pelgalt viisakusviga – see kujundab tööandja mainet ja mõjutab otseselt ettevõtte võimet talente ligi meelitada. Kandidaadikogemus ei lõpe vestlusruumis, vaid jätab jälje, mis võib mõjutada tööotsijate valikuid veel kaua.
Personalijuhina on sul kasutada hoovad, et oma juhte LinkedInis nähtavaks nügida – see tõmbab ligi talente ja tugevdab ettevõtte mainet. Kuidas lihtsate sammudega tagada, et juhid oleksid seal, kus kandidaadid neid otsivad?
„Tervisekindlustus ei ole enam pelgalt haiguste raviks tehtav kulutus, vaid nutikas investeering töötajate heaolusse ja ettevõtte tootlikkusse. Üha enam tööandjaid mõistab, et tervise edendamine algab ennetusest, mitte siis, kui probleemid juba ilmnevad,“ ütleb Confido Terviselahenduse tootejuht Liis Ader.