Autor: Riina Telling • 11. aprill 2023

3 mõtet seoses avatud suhtlemiskultuuriga organisatsioonis

Avatud suhtlemiskultuuri evimine, kus töötajaid julgustatakse teineteist kuulama ja mõistma, aitab hoida töörõõmu, vähendada tööstressi ja ennetada läbipõlemist. Mis on need kolm põhilist sammu, mis teevad sinust nii hea kuulaja, et su töötajad lausa tahavad sulle kõigest rääkida?

Mõistagi on esmatähtis luua vestluseks sobiv pinnas, seda nii füüsiliselt kui emotsionaalselt. Kuidas seda aga teha?

Viljakas koostöösuhe ja hoitud usaldus

Selleks, et töötajad oleksid avatumad, jagaksid ideid ja tagasisidet, peavad nad juhtkonda ja kolleege usaldama. Töötajal peab tundma end turvaliselt ja hoituna, teades, et ka rasked vestlused peetakse ära nii, et ei otsita süüdlast, vaid arengukohti, ja arutatakse, mida sellest kogemusest tulevikku kaasa võetakse, et edaspidi paremini toimida.

Suurem kaasatus

Kui töötajatelt küsitakse arvamust ja nad tunnevad, et see läheb juhtkonnale päriselt korda, tunnevad nad kaasatust, võtavad rohkem vastutust ja annavad väärtuslikku, arengule suunatud tagasisidet, mis on oluline, et töökvaliteeti tõsta ja hoida.

Tugevamad koostöösidemed

Kui organisatsioonis julgustatakse avatud suhtlust ja töötajad tunnetavad, et nad ei konkureeri omavahel, vaid ajavad ühist asja, siis paranevad ka koostöösuhted. Töötajad tunnevad, et igaühe panus on oluline, et tiimina edasi liikuda, genereeritakse rohkem ideid ja töötatakse välja parimaid lahendusi.

Töö- ja organisatsioonipsühholoog Riina Telling teab, et enamik konfliktiolukordi ja vääritimõistmisi toimub sellepärast, et inimesed ei ole teineteist kuulanud ja seetõttu ka mõistnud. Ta usub, et teineteise kuulamine organisatsioonis ei ole valik, vaid vastutus – ilma kuulamiseta ei ole ka koostööd parimate lahenduste nimel –, ning jagab hea meelega oma kogemust ka teistega.

PANE TÄHELE!

Juhtimislabor „Kuulamise kunst” toimub juba 20. aprillil Tallinnas Von Stackelbergi hotelli tõllakuuris. Et mõnusas õhkkonnas ja heas seltskonnas ühiselt arutleda, mismoodi hea kuulamisoskus sulle sinu töös kasuks tuleb, ja saada igalt esinejalt kaasa ka hulk praktilisi tööriistu, mida juba järgmisel päeval rakendama asuda, soeta endale soodsa hinnaga laboripääse enne 14. aprilli. Kui tuled oma juhtidest meeskonnaga, võid arvestada päris arvestatava tiimisoodustusega.

Tutvu päevakava ja esinejatega ning registreeri end osalejaks juba täna!

Kuulamise kunst

• Kas väljendad end viisil, mis muudab kuulajad ärevaks ja viib nad kaitseseisundisse?

• Millistel asjaoludel muutud reaktiivseks, hakkad nõu jagama ja vaimukaid remarke loopima?

• Miks on kuulamine töökeskkonnas nii oluline ja kuidas seda paremini teha?

• Kas paljud probleemid tööl oleksid lahendatavad lihtsalt juhtide hea kuulamisoskusega ja kui palju on üldse juhte, kes tõesti hästi kuulata oskavad?

• Kas kuulamine on alahinnatud oskus ja tegelikult eduka koostöö saladus?

Juhtimislaboris „Kuulamise kunstˮ astuvad üles suurepärased koolitajatest teoreetikud ja oma töös päevast päeva kuulamise kunsti rakendavad praktikud, kes avavad laiemalt kuulamisega seotud teemasid. Iga esineja jagab isiklikku kogemust, et osalejad saaksid sellest õppida ja meeldejäävamad mõtted endaga kaasa võtta. Juhtimislaboris osaledes õpid, kuidas saavutada õigesti kuulates soovitud tulemusi, ilma et vestluspartner end kaotajana tunneks. Saad väärt oskusi, mida on võimalik rakendada nii igapäevatöös kui ka eraelus. Lisaks on võimalus esitada esinejatele küsimusi, millest pole ise suutnud jagu saada.

Liitu Personaliuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Helen RootsPersonaliuudised.ee juhtTel: 55 988 223
Cätlin PuhkanPersonaliuudised.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700
Mirell SoaseppKonverentside programmijuhtTel: 55 565 456