Avatud suhtlemiskultuuri evimine, kus töötajaid julgustatakse teineteist kuulama ja mõistma, aitab hoida töörõõmu, vähendada tööstressi ja ennetada läbipõlemist. Mis on need kolm põhilist sammu, mis teevad sinust nii hea kuulaja, et su töötajad lausa tahavad sulle kõigest rääkida?
Mõistagi on esmatähtis luua vestluseks sobiv pinnas, seda nii füüsiliselt kui emotsionaalselt. Kuidas seda aga teha?
Viljakas koostöösuhe ja hoitud usaldus
Selleks, et töötajad oleksid avatumad, jagaksid ideid ja tagasisidet, peavad nad juhtkonda ja kolleege usaldama. Töötajal peab tundma end turvaliselt ja hoituna, teades, et ka rasked vestlused peetakse ära nii, et ei otsita süüdlast, vaid arengukohti, ja arutatakse, mida sellest kogemusest tulevikku kaasa võetakse, et edaspidi paremini toimida.
Suurem kaasatus
Kui töötajatelt küsitakse arvamust ja nad tunnevad, et see läheb juhtkonnale päriselt korda, tunnevad nad kaasatust, võtavad rohkem vastutust ja annavad väärtuslikku, arengule suunatud tagasisidet, mis on oluline, et töökvaliteeti tõsta ja hoida.
Tugevamad koostöösidemed
Kui organisatsioonis julgustatakse avatud suhtlust ja töötajad tunnetavad, et nad ei konkureeri omavahel, vaid ajavad ühist asja, siis paranevad ka koostöösuhted. Töötajad tunnevad, et igaühe panus on oluline, et tiimina edasi liikuda, genereeritakse rohkem ideid ja töötatakse välja parimaid lahendusi.
Töö- ja organisatsioonipsühholoog Riina Telling teab, et enamik konfliktiolukordi ja vääritimõistmisi toimub sellepärast, et inimesed ei ole teineteist kuulanud ja seetõttu ka mõistnud. Ta usub, et teineteise kuulamine organisatsioonis ei ole valik, vaid vastutus – ilma kuulamiseta ei ole ka koostööd parimate lahenduste nimel –, ning jagab hea meelega oma kogemust ka teistega.
PANE TÄHELE!
Juhtimislabor „Kuulamise kunst” toimub juba
20. aprillil Tallinnas Von Stackelbergi hotelli tõllakuuris. Et mõnusas õhkkonnas ja heas seltskonnas ühiselt arutleda, mismoodi hea kuulamisoskus sulle sinu töös kasuks tuleb, ja saada igalt esinejalt kaasa ka hulk praktilisi tööriistu, mida juba järgmisel päeval rakendama asuda, soeta endale soodsa hinnaga laboripääse
enne 14. aprilli. Kui tuled oma juhtidest meeskonnaga, võid arvestada päris arvestatava tiimisoodustusega.
Tutvu päevakava ja esinejatega ning
registreeri end osalejaks juba täna!Kuulamise kunst
• Kas väljendad end viisil, mis muudab kuulajad ärevaks ja viib nad kaitseseisundisse?
• Millistel asjaoludel muutud reaktiivseks, hakkad nõu jagama ja vaimukaid remarke loopima?
• Miks on kuulamine töökeskkonnas nii oluline ja kuidas seda paremini teha?
• Kas paljud probleemid tööl oleksid lahendatavad lihtsalt juhtide hea kuulamisoskusega ja kui palju on üldse juhte, kes tõesti hästi kuulata oskavad?
• Kas kuulamine on alahinnatud oskus ja tegelikult eduka koostöö saladus?
Juhtimislaboris „Kuulamise kunstˮ astuvad üles suurepärased koolitajatest teoreetikud ja oma töös päevast päeva kuulamise kunsti rakendavad praktikud, kes avavad laiemalt kuulamisega seotud teemasid. Iga esineja jagab isiklikku kogemust, et osalejad saaksid sellest õppida ja meeldejäävamad mõtted endaga kaasa võtta. Juhtimislaboris osaledes õpid, kuidas saavutada õigesti kuulates soovitud tulemusi, ilma et vestluspartner end kaotajana tunneks. Saad väärt oskusi, mida on võimalik rakendada nii igapäevatöös kui ka eraelus. Lisaks on võimalus esitada esinejatele küsimusi, millest pole ise suutnud jagu saada.
Seotud lood
Kui töötad inimestega ja sinu ülesandeks on hoolitseda nende heaolu eest, pead kindlasti teadma, kui oluline on oma töötajaid tõeliselt kuulata. Kuidas endas aga seda kuulamisharjumust kujundada? Kuidas hoida ise tagaplaanile ja lasta teistel rääkida? See on üsna keeruline kunst!
Järjest aktuaalsemaks teemaks on meie ühiskonnas muutunud kuulamine. Oma töös konsultandi ja nõustaja panen tihti tähele, kuidas tuuakse välja, et teenindaja ei kuula klienti, juht ei pööra töötaja jutule tähelepanu, õpilased ei kuula tunnis, õpetajat ei huvita minu arvamus asjast, vanemad ei kuula, mida ma neile päriselt tahan öelda, sõber ei viitsi minu muret kuulata jne.
Personalitöötajad seisavad päevast päeva töötajate heaolu eest. Nad on ühtaegu tundlikud ja ratsionaalsed, püüavad vajadusel hoida kontrolli all pulbitsevaid emotsioone, olles samal ajal nii kuulajad, nõuandjad, lepitajad kui vahemehed. Milliseid teadmisi supervisioonivaldkonnast nendes nõudlikes rollides rakendada, et oma ülesannetega veelgi paremini toime tulla?
Oled märganud, et rääkida soovivad kõik, kuid kuulata vähesed? Et iga kõlanud lause sünnitab enamasti vastuväite? Kõik pakitsevad õhinast jagada oma teadmisi, seista oma seisukoha eest, luua visiooni, korraldada meeskonda ja palju sarnast mis tahes koosluses.
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.