• 10.03.21, 09:00

Küberturvalisus saab alguse teadlikest töötajatest

Tööpäeva lõpus vajutas advokaadibüroo töötaja saabunud e-kirjas olnud lingile, et kliendilepingule kiirelt pilk peale visata. Ta sisestas avanenud veebilehel küsitud kasutajanime ja parooli, aga tuvastas seejärel, et leping ikka ei avane. Ta kustutas selle e-kirja ja unustas.
Organisatsiooni suurim vara aga ka oht sellele varale on inimesed. Ettevalmistatud ja teadlik meeskond oskab end küberohtude eest hoida.
  • Organisatsiooni suurim vara aga ka oht sellele varale on inimesed. Ettevalmistatud ja teadlik meeskond oskab end küberohtude eest hoida. Foto: Pixabay
Järgmisel hommikul leidsid Eesti 500 edukama ettevõtte ja enamiku riigiasutuste töötajad enda postkastist samalt ettevõttelt laekunud e-kirja koos manuses oleva lepingu projektiga. Advokaadibüroole algas tööpäev olulisematele klientidele helistamise ja üldise vabanduskirja saatmisega.
Nii võiks kokku võtta ühe mitmest möödunud suvel Eestit tabanud küberrünnakutest, kus kurjategijate kätte langes mitme Eesti ettevõtte ja organisatsiooni meiliserver ning kasutajakontod – samuti nende seadmetes olnud andmed. Täpne ülevaade kahjudest pole teada tänaseni.
Küberrünnakud ja õngitsuskirjapettused on digitaliseerinud maailma paratamatus ning IT-meeskonnast või -teenusepakkujast ei piisa, et end nende vastu kaitstuna tunda. Organisatsiooni, meeskonna ja iga töötaja turvalisus saab alguse ohtude teadvustamisest ning isiklike harjumuste kujundamisest.
Kui meeskonda lisandub uus töötaja, on oluline, et lisaks meeskonda sobivusele ning oskustele ja toodavale lisandväärtusele võetaks omaks ka organisatsiooni turvateadlik käitumine ning käitumismallid küberturvalisuse tagamiseks. Olgu selleks siis tugev parool või salasõna, hoolas silm, mis jälgib tööandja antud seadmeid, kui nendega väljaspool kontorit ollakse või oskus märgata ohtusid kaugtööd tehes.
Muutunud töökorralduse ja kaugtöö osakaalu suurenemisega vajavad küberturvalisuse tagamisel tuge ja nõu kõik meeskonnaliikmed. Tõhus ja põhitõdesid tutvustav e-kursus „Küberturvalisus kontoritöötajale” võimaldab töötajail meelde tuletada ja selgeks õppida küberhügieeni aluspõhimõtted. Kursusel osaleja saab vastused kõige olulisematele küsimustele. Kursuse keskkonnas olevad praktilised harjutused võimaldavad aga anda hinnangu oma senisele turvakäitumisele. Harjutused kujundavad turvateadliku arvutikasutaja hoiakud, kuidas ühes või teises olukorras käituda. Iga koolituse teemaploki lõpus olev hindamine võimaldab tööandjal veenduda, et meeskonnaliige on õpitu omandanud.
E-kursus „Küberturvalisus kontoritöötajale” käsitleb kõiki olulisemaid töötaja küberturvalisuse teemasid. Kursuse läbimine annab tööandjale kindluse, et töötajad on omandanud turvateadliku arvutikasutaja baaspädevuse.
Vaata e-kursuse kohta lähemalt SIIT.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.03.25, 14:36
Tööandja tervisekindlustus on investeering tervelt elatud aastatesse
„Tervisekindlustus ei ole enam pelgalt haiguste raviks tehtav kulutus, vaid nutikas investeering töötajate heaolusse ja ettevõtte tootlikkusse. Üha enam tööandjaid mõistab, et tervise edendamine algab ennetusest, mitte siis, kui probleemid juba ilmnevad,“ ütleb Confido Terviselahenduse tootejuht Liis Ader.

Viimased uudised

Uudised
  • 31.03.25, 16:20
Kui struktuur kaob, aga juhtimist ei tule ehk miks lame organisatsioon võib valusalt langeda
  • ST
Sisuturundus
  • 31.03.25, 12:00
Virtuaalne töö- ja karjäärimess pakub võimalusi nii tööotsijale kui karjääripööret plaanijale
Uudised
  • 31.03.25, 09:48
Kas tööandja saab puhkuseleminekut keelata? Mitte alati!
Pane tähele: täna on puhkuste ajakava esitamise tähtaeg!
Uudised
  • 31.03.25, 09:00
Targalt, mitte tormates: värbamisnipid, mis praegusel ajal loevad
Tööandjad värbavad kiiremini kui mõtlevad – ja see maksab kätte!
Arvamused
  • 28.03.25, 19:20
Irene Annus: palgateadlikkus on puuduolev lüli hariduses ja tööturul
Kui palgateadlikkus on üks tööelu nõrgemaid lülisid, on ehk aeg see lüli ise tugevamaks muuta!
Saated
  • 28.03.25, 16:00
AI automatiseerib töölõike, mitte töökohti
Arvamused
  • 28.03.25, 15:25
Tööandjad otsivad inimesi valest kohast ehk kes on tööturu alakasutatud ressurss
Personaliplaanides on auk – ja see on halli värvi.
Uudised
  • 28.03.25, 13:31
Hea klienditeenindaja olgu sõbralik nagu koer, kannatlik nagu krokodill ja minema vooluga kaasa nagu saarmas
Hea teeninduse kuu raames jagavad oma mõtteid ja kogemusi heast teenindusest Prisma ja Tallinna Sadama töötajad ja esindajad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele