Jõulude või jaanipäeva lähenedes terendab avalikus sektoris töötades enamasti preemia, kuid erasektoris võib sellest unistada vaid edu harjal. Kas preemia või lisatasu peaks kajastuma töölepingus ja seda tuleks töötajate motiveerimiseks igal võimalusel maksta?
„Kauss kaugemale, kett lühemaks!“ Nii kirjeldab ühe ettevõtte strateegiat pettunud töötaja, kel pingutustele vaatamata ei õnnestunud kvartalieelarveid ületada ega preemiaid saada. Talle tundus, et eesmärgid ja eelarve olid liiga kõrgeks seatud, firma ei väärtustanud piisavalt tema tööd. Otsestest majandustulemustest tal aimu polnud. Mõne aja möödudes leidis mees, et tal pole enam himu rabeleda. Ta vahetas nii eriala kui töökohta.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.