Nii nagu jagas Peep Vain oma suure kogemuse põhjal sellest, milline töö on ühe koolituse taga, nii rääkis asjast lähemalt ka Roland Tokko.
- Edu Akadeemia juht ja koolitaja Roland Tokko astub Koolituskonverentsil 2020 üles teemaga, kuidas tuua välja inimeste tõeline potentsiaal. Foto: erakogu
Milline ja kui pikk töö on ühe koolituse taga?
Kõik sõltub koolituse pikkusest, teemast ja kas tegemist avaliku või sisekoolitusega.
Hea koolitus aitab osaleja jaoks lahendada ära mõne igapäevase probleemi, on kaasahaarav ja lihtsasti mõistetav ning annab kätte praktilised ja lihtsad sammud, millega pihta hakata.
Koolituse kokkupanemisel peab kõike seda arvestama. On oluline mõista konkreetse kuulajaskonna, ettevõtte probleeme, mis lahendamist vajavad. Avalike koolituste puhul võivad need olla üldistatud ja adresseerida suurema inimgrupi peamisi probleemkohti.
Et koolitus oleks kaasahaarav ja lihtsasti jälgitav, tuleb õppetunnid siduda emotsioone tekitavate isiklike lugudega, kõigile arusaadavate metafooridega ja mänguliste tegevustega.
See on tihtilugu kõige aeganõudvam osa koolituse ettevalmistamisel, et paika saada emotsionaalsed elemendid, mis informatsiooni parimal võimalikul moel edasi annavad. Tuima loengut ei ole mõtet pidada, sest nii ei jää niikuinii midagi meelde. Pikaajaline mälu tekib ainult juhul, kui informatsioon ja emotsioon on koos.
Ühe mitmepäevase koolituse korralik ettevalmistus võib võtta kuid. Samas mõne lühema, näiteks ühetunnise inspiratsiooniesinemise ettevalmistus võib võtta 30 minutit kuni paar tundi.
Jaanus Kangur,
Märt Treier ja
Rita Rätsepp jagavad
koolituskonverentsi vestlusringis oma kogemust.
- Kui suur ja milline töö on ühe koolituse taga?
- Mis motiveerib pidevalt uute inimeste ette astuma?
- Millised on suurimad ebaõnnestumised?
Vestlust juhib Peep Vain.
Rohkem infot koolituskonverentsi kohta saad
SIIT.
Kuidas sa ennast koolituseks ette valmistad ja kas motiveerida end kuidagi?
Mul on mõned oma rituaalid, mida teen. Näiteks hääleharjutused, mida teen juba seetõttu, et enamasti esitan oma koolituste puhul ka inspireerivaid ja sisuga kooskõlas laule.
Tavaliselt teen enne esinemist värskes õhus jalutuskäigu ja kuulan meditatiivset muusikat, mis aitab enda intuitsiooniga paremini kontakti saada ja olla konkreetse koolituse osalejate jaoks paremini kohal. See aitab ka osalejatega parema kontakti luua ja tunnetada, mida just neil praegusel hetkel kõige rohkem vaja on.
Enne esinemist teen üldiselt väga kerge söögi ja joon palju vett, et oleks hea olla ja oleksin parimas võimalikus konditsioonis koolituse jaoks.
Olulisemate ja suuremate esinemiste eel visualiseerin koolituse käiku ja õnnestumist juba korduvalt ette.
Panen enda jaoks kirja, mis on tulemused, milleni soovin osalejad selle koolituse käigus viia ja mida soovin ise saavutada.
Kui on vaja lisamotivatsiooni, siis olen oma kehasse läbi varasemate eduelamuste talletanud ühe hoogsa liigutusega positiivse energialaengu. Saan selle abil ennast hetkega õigesse seisundisse, sest keha on alateadlikult seostanud selle liigutusega hea tunde ja emotsiooni.
Kas ja mida oled õppinud neilt, keda ise koolitanud oled?
Läbi koolituste õpib väga palju. Tihti saab kaasava koolituse käigus ka uut infot või põnevat täiendust oma teadmistele, kuid peamised õppetunnid on pigem psühholoogilised, mida inimesed ka teistes eluvaldkondades kogevad.
Üks, mida olen õppinud, on see, et tegelikult kõik inimesed tahavad, et mina koolitaja ja esinejana õnnestuksin ning see, kuidas mina ennast laval tunnen, on otseses seoses sellega, kuidas inimesed ennast ruumis tunnevad.
See on õpetanud mind rohkem oma tunnetega kontakti saama ja seda teistele välja näitama.
Olen õppinud seda, et tihti läheb meil palju paremini, kui see laval olles tunduda võib ja igast olukorrast, mis juhtub, on võimalik üle saada. Praegu lähen koolitama põnevusega ja ootan huviga, mida uut veel võib koolituse käigus juhtuda, et saada uus kogemus, lugu ja naljakas seik.
Loe Peep Vainu samateemalist põnevat artiklit
SIIT.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.