Tööandja brändingust on viimaste aastate jooksul saanud aktuaalne teema personali-, turundus-, kommunikatsiooni- ja ettevõtete juhtide laual. Eestis kogub tööandja bränding veel populaarsust ja me kõik soovime õppida parimatelt. Küsimus on, kellelt siis eeskuju võtta? 14. novembril saabub Eestisse üle maailma tunnustatud tööandja brändingu looja Brett Minchington.
- Tööandja brändingu looja Brett Minchington Foto: Krisztian Bodis
Toome välja Bretti põnevaimad faktid ja kasulikud nõuanded. Alustame kõige vahvamast, nimelt tuleb Brett Eestisse kaugelt kängurude maalt – Austraaliast! Ta on oma tööandja brändingu teadmisi ja oskusi jaganud ning täiendanud viimased 13 aastat. Ta on valdkonnaga seotud tarkuse põhjal välja andnud koguni seitse raamatut, mida on tõlgitud enam kui 70 riigis. Ta on kirjutanud üle saja artikli, mida on loetud enam kui kaks miljonit korda ja seda on rohkem kui inimesi Eestis. Tööandja brändingu guru Minchington on alates 2006. aastast nõustanud ja koolitanud tuhandeid juhte enam kui 35 riigis.
Bretti tegemised ei piirdu ainult arvamusliidriks olemise, koolituste läbiviimise või teooriate kirjutamisega. Vanasõnagi ütleb, et kes teeb, see jõuab. Selleks et jõuda lähemale tööandja brändingut oluliseks pidavatele inimestele, lõi Brett mõni aasta tagasi mastaapse ja eksklusiivse ürituse World Employer Branding Day. Kahepäevane üritus on tööandja brändingu aasta suursündmus, kus osaleb üle 500 valdkonna eksperdi rohkem kui 45 riigist, sealhulgas ka Instar.
Bretti suur soov on jagada oma teadmisi uute huvilistega ja juba tööandja brändinguga sina peal olevatele õpetussõnu korrata, sest see on ju tarkuse ema. Nii algajatele kui ka kogenud õpilastele on tal anda neli praktilist soovitust, millest on kõigil juhtidel ja tööandja brändinguga tegelevatel inimestel hea juhinduda.
Jää alati kindlaks oma missioonile ja väärtustele
Sinu organisatsiooni missioon, visioon ja väärtused peaksid olema selgelt lahti seletatud ning peegelduma ka sinu tööandja brändi kommunikatsioonis.
Treeni ja arenda tööandja brändi juhtimist
Tööandja brändi eest vastutavad peavad suurendama teadlikkust tööandja brändi olemusest ja põhimõtetest kogu organisatsioonis. Esimene samm selle poole on teada vastuseid neile küsimustele.
1. Mis on tööandja bränd?
2. Miks on see oluline?
3. Millised organisatsioonid mõjutavad tööandja brändingu suunda?
4. Kuidas mõõta tööandja brändi tegevuste tulemusi?
5. Kuidas mõjutavad praegused tööturutrendid talentide kaasamist ja hoidmist ka järgmise viie aasta jooksul?
Digitaliseeri oma tööandja brändi strateegia
Edukad organisatsioonid rakendavad sisustrateegiat, mis on kooskõlas nii tööandja brändi kui ka tööandja väärtustega, et edastada organisatsiooni lugusid erinevate meediakanalite kaudu. Oluline on mõista, et lühikesed ja harva esinevad reklaamid ei ole enam mõjuvad. Kandidaate mõjutab hoopis see, millisena kogevad nad tööandja brändi sotsiaalmeedias (Facebook, Instagram, LinkedIn jpm) ja ettevõtete karjäärilehtedel.
Mõtle läbi, milline informatsioon sul juba olemas on
Andmete analüüsimine võimaldab sul paremini oma tööandja brändi kommunikatsiooni suunata ja jõuda soovitud kandidaatide juurde. Eristu, eristu ja veelkord eristu! Peitu pugenud talentide otsimise asemel tegele pidevalt hea sööda õnge otsa panemisega, küll sul siis ka näkkab!
Seotud lood
Äripindadele koristus- ja hooldusteenuse tellimine võib esmapilgul tunduda lihtne, sest teenusepakkujaid on mitmeid ning valik on suur. Siiski tasub partneri valikul kaaluda kindlaid tegureid, mis tagavad tööruumide puhtuse ja kvaliteetse tulemuse ning samas säästavad hoolduskuludelt. Pikaajalise kogemusega HK Puhastus toob välja viis soovitust, mis aitavad leida sobiva koristuspartneri ja hoida tööruumid alati korras.