Elisas värskelt valminud uuringu järgi kasutab tarku tööviise kas palju või väga palju juba 69% tiimidest. Kaugtöö kõrval on ettevõttes juurutanud ka teisi targa töö lahendusi nagu kuuetunnised tööpäevad esindustes ja neljapäevased töönädalad telemüügis.
- Kaugtöö on üha enam levimas
Palgainfo Agentuuri statistika järgi pakub Eestis paindlikku töökorraldust ligi pool tööandjaist, kuid enamasti võimaldatakse seda vaid kindlatele gruppidele või üksikutele töötajatele.
Elisa on targa töö lahendusi piloteerinud viimase nelja aasta jooksul ning osa neist ka püsivalt kasutusele võtnud. „Kaugtööd kasutatakse meil massiliselt ning tänases tööturu olukorras enam teisiti ei saagi. Inimeste ootused paindlikule töökorraldusele on väga suured ja meile kui tööandajale loob see tööturul ka väga tugeva konkurentsieelise,” ütles personalijuht Kaija Teemägi.
Teemägi tõi välja, et olukorras, kus ühiskonnas on pidev töökäte puudus, peab tööandja olema avatud uudsetele tööviisidele. „Hea töötaja ei pea enam asuma samas linnas või isegi riigis ja tegema tööd juhi valvsa pilgu all. Ta võib seda teha ka sadade kilomeetrite tagant, kui amet võimaldab. Inimesed soovivad olla liikuvamad ja paindlikumad.”
Kaugtöö kõrval on Elisa kasutusele võtnud kuuetunnise tööpäeva klienditeeninduses töötavatele inimestele. „See on nüüdseks jõudnud juba viide Elisa esindusesse ja tulemused kinnitavad selle jätkusuutlikkust. Kasvanud on klientide rahulolu ja edu on saavutatud müügitulemustes. Ning mis kõige olulisem – töötajad on energilisemad ja rõõmsamad ning saavad oma ajakorraldust paindlikumalt planeerida, kuna tööpäevad on lühemad,” rääkis Teemägi.
Elisa personalijuht julgustab kõiki ettevõtteid paindlikumat töökorraldust kaaluma. „Tänases tööturu olukorras võiks nutikad tööviisid olla iga organisatsiooni loomulik osa. Kui veel mitte praegu, siis lähiaastatel puututakse sellega aina enam kokku,” kinnitas Teemägi. „Alustama ei pea suurelt, vaid ka väikesed pilootprojektid on harjutamiseks head. Neile, kes juba edukalt paindlikku töökorraldust viljelevad, soovitan mõelda laiemalt: kaugtöö ei ole kindlasti enam vaid kontoritöötajate hüve. See jõuab aina enam näiteks tootmis- või teenindusvaldkonda, kus klientidega suhtlemine on igapäevane ülesanne. Muide, ka kõnekeskuse töötaja saab täna klientide kirjadele edukalt vastata asukohast sõltumata. Tähtis on, et eesmärgid oleks paigas ja tehnilised vahendid toimivad ning on olemas usk efektiivsesse ja paindlikku töötegemise vormi.”
Seotud lood
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.