Maineka Londoni coaching’u kooli lõpetanud kirgliku elu coach Sirli Sillasoo, kes tuleb 5. aprillil ka Eestisse, et esineda Juhtimislaboris, räägib, kuidas jõuda selleni, et olla oma töös ja elus kirglik ning anda endast parim.
Sul on väga põnev ametinimetus – kirgliku elu coach? Mida see täpsemalt tähendab?
Kirg on miski, milleta mina oma elu ette ei kujuta, ja ma räägin siinkohal kirega elamisest ja tegutsemisest! Ma usun, et me ei ole mõeldud oma elusid elama, tundes iga päev nüristumist, igavust või vastikust selle vastu, mida me teeme. Kui tegevus silmi särama ei pane, siis miks raisata enda ja teiste aega, energiat või elu? Meile kõigile on antud vaid üks elu! Ma usun, et on meie kõigi kohustus võtta sellest elust siis maksimum ning elada kire ja naudinguga. Vähemalt üritada, andes endast parim.
See ongi see, millega ma iga päev tegelen - aitan oma klientidel liikuda elust, mis pakub tavaliselt tööalaselt vähe või üldse mitte, ellu, mida elada kire, energia ja rõõmuga ning töö on vaid üks osa sellest kõigest.
See, mida mina nimetan elukireks, on meis kõigis olemas. See vajab vaid valla päästmist.
Tulekul
Pärnu Konverentside Juhtimislabor „Kuidas saada, mida tahad”Sirli Sillasoo esineb ettekandega „7 sammu, kuidas teeselda soovitu reaalsuseks”
Lisaks laval Mihkel Raud, Jakob Saks, Ilona Nurmela, Ingrid Veidenberg, Birgit Linnamäe ja Anna Levandi.
Registreerimine ja lisainfo SIIN.
Milliste muredega sinu kui kirgliku elu coach’i poole tavaliselt pöördutakse? Kõige tavalisemateks muredeks on ebakindlus ja hirm, teiseks see, et inimene ei tea, mida ta tahab, ning kolmandaks võib-olla iseenda tegevusse saamine ehk teisisõnu paigalseis. Tihti näitame me maailmale õnnelikku ja edukat fassaadi, kuid sisimas tunneme, et soovime elult midagi rohkemat. Tunnetame endas potentsiaali, mida ei kasuta ega rakenda ning see seisev energia tekitab stressi ja hirmu. Minu töö on suures osas aidata inimesel leida kõik vajalikud ressursid enda seest üles, et siis soovitu suunas liikuma hakata. Millist kasu juht coaching’ust saab? Olles ise tänaseks olnud coaching’uga seotud seitse aastat ja sama kaua erinevate coach’ide käe all iseend arendanud, võin täie kindlusega öelda, et meil kõigil oleks aeg ajalt coach’i tuge ja abi vaja. Seda lihtsal põhjusel, et coach aitab lahendusi leida seal, kus üksi kinni jookseme. Oma klientidele kirjeldan ma seda lihtsa näite varal, et kui mul on nina tahmane, siis ma ei ole sellest teadlik peegli või kellegi teise kommentaarita. Sama on meie endiga: me oleme nii harjunud oma mõtete ja käitumismustritega, need on meil niivõrd naha vahel ja see teeb esiteks raskeks selle märkamise, mille taga me kinni oleme, ja teiseks endale väljakutsete esitamise, et edasi liikuda. See ongi põhjus, miks näiteks uuelt töötajalt tulevat tagasisidet peaks väga tähelepanelikult kuulama, sest tema ei ole selle kõigega veel ära harjunud, mis firmas toimub. Ta näeb asju uuest ja värskest vaatenurgast ning oskab esitada küsimusi, millele need, kes firmas juba aastaid töötanud, vastaksid: „Aga nii on meil alati tehtud!”. Keegi pole aga paigale jäänud ja küsinud, kas see on kõige efektiivsem viis. Mis oleks parem lahendus? Kuidas saavutada paremaid tulemusi? Sama teeb coach. Tema ei ole firmaga emotsionaalselt seotud. Coach oskab küsida küsimusi, mida juht ise ehk ei küsi, ning aidata tal areneda seal, kus vaja, et saavutada niiviisi paremaid tulemusi nii enda elus ja karjääris kui aidata luua paremaid tulemusi firmale tervikuna. Coach’i ülesanne ei ole nõu anda, vaid õigeid küsimusi küsida ja anda inimesele ruumi mõelda ja olla kuulatud. Me kõik oleme olnud olukorras, kus küsime kelleltki nõu ja siis läheme teeme asju ikka nii nagu ise heaks arvame. Seda sel lihtsal põhjusel, et me kõik oleme nii erinevad, et üks ja sama lahendus lihtsalt ei sobi kõigile. Hea coach aitab küsimuste najal aga selle õige ja sobiva inimesel iseendast üles leida. Coach’i roll on ka aidata inimesel üle astuda oma mugavustsooni piiridest. Nii nagu sporditreener paneb sind veel üht kätekõverdust tegema ja siis veel üht, nii on coach’i roll aidata oma klientidel ületada vaimseid tõkkeid ja blokeeringuid. See on kui tango, mida üksi tantsida ei saa.
Kuidas ära tunda endale sobiv coach? Ma arvan, et siin ei ole ühest valemit, kuid minu enda jaoks on olulised järgmised punktid, mida ma ise silmas pean, kui enda coach’e valin. Me haakume inimestena kergelt ja lihtsalt. Tegemist on sügava ja usaldusliku suhtega, kus ma pean usaldama oma coach’i 100%, et jagada temaga oma elu ja äri sügavamaid saladusi või tagamaid. Nagu ma ei tahaks, et mind opereeriks keegi, kes ei ole oma alal spetsialist korraliku hariduse ja praktikaga, siis ei taha ma ka seda, et minu mõttemaailma satuks keegi, kellel puudub vastav coach’i haridus ja kogemused. Coach, kes kasutab oma töös 100% coaching’u tööriistu, ei pea olema ise teinud seda, mida sina teha tahad, et aidata tulemusi saavutada, kuid mulle endale meeldib alati, et minu coach’id on teinud ja saavutanud enda äris seda, mida mina soovin saavutada. Nad oskavad mind vajadusel ka suunata või olla n-ö mentori rollis. Seega hea oleks leida endale coach, kes spetsialiseerub just selles vallas, milles abi vaja on, olgu tegemist siis äri, raha, tervise või armastusega. Miks kardab osa inimesi oma soove ja eesmärke ellu viia? Väga hea küsimus! Kindlasti on põhjuseid erinevaid, kuid minu kogemus ütleb, et peamine põhjus on see, et inimesed ei ole endale aega võtnud, et välja mõelda, mida nad siis tegelikult tahavad. Kui nad selle ongi välja mõelnud, siis teine suur probleem on hirm tegutseda ja läbi kukkuda või naerualuseks saada ning kolmandaks limiteerivad mõtted ja uskumused ehk mõtteviis: „Ma ei saa sellega hakkama!” või „Kes mina selline olen, et seda saavutada?”.
Sirli Sillasoo: Coaching’ut ei saa kellelegi teha, coaching’us saab osaleda. Klient peab ise tahtma ja soovima muutust, ise tegutsema ning võtma vastutuse oma elu ja saavutuste eest. Ainult siis on kõik võimalik!
Kui lihtne või keeruline on inimest iseendasse uskuma panna?
Just nii lihtne või keeruline, kui „valmis” klient on.
Mitte keegi teine ei saa panna meid tegema miskit, mida me ise ei ole valmis tegema. Minu klient võib mulle maksta suuri summasid ja mina võin samal ajal pea peal seista, ent kui inimene ise ei ole valmis edasi liikuma, siis ei ole sellel mitte mingit mõju, mida mina räägin või teen.
Seega coaching’ut ei saa kellelegi teha, coaching’us saab osaleda. Klient peab ise tahtma ja soovima muutust, ise tegutsema ning võtma vastutuse oma elu ja saavutuste eest. Ainult siis on kõik võimalik!
5. aprillil tuled sa Eestisse, et rääkida Pärnu Konverentside Juhtimislaboris kohalolust. Mis see selline on ja kuidas seda oma töös kasutada saab?
Minu jaoks seostub see sõna küsimusega, kas ma olen kohal iseenda elus ehk siis kas ma üritan oma elu elada nende mõne tunni sees, mis jäävad mulle endale enne tööle minekut ja pärast töölt tulekut, või ehitan ma oma elu teadlikult ja kirega ning töö on lihtsalt minu elu üks suur ja rahuldustpakkuv osa. Kõige lihtsam viis, kuidas oma töös kohalolu kasutada, on oma tööd armastada ja võtta seda kirega, sooviga muuta oma tööga maailma paremaks paigaks ja jätta endast maha positiivne jalajälg siin universumis, mitte teha oma tööd lihtsalt raha pärast, pangalaenu või kommunaalarvete tasumiseks.
Oled lõpetanud maineka coaching’u kooli Londonis ja töötad samuti Londonis coach’ina. Olles töötanud nii Eestis kui Londonis, milline on juhtide väljakutsete/murede erinevus Eestis ja Londonis?
Mina keskendun enda töös rohkem inimesele kui indiviidile ja selles oleme me kõik universaalsed. Pole vahet, kus sa sündinud oled või mis tööd sa teed, hirmude, ebakindluse või piiravate mõtete ja uskumustega puutume kõik kokku. Samuti soovime kõik paremini oma aega kasutada, planeerida ja tulemuslikumad olla. Olles töötanud eri rahvustest ning erineva taustaga klientidega, on enam kui selgeks saanud, et kõik see, mis on individuaalne, on samas ka universaalne, nagu minu enda coach ütleb.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.