• ST
  • 30.05.24, 16:16

Loodussõbralikud tooted – tegelikkus või vaid sõnakõlks?

Üha suurenev keskkonnasõbralike toodete osakaal reklaamkingituste vallas pakub klientidele võimaluse teha teadlik valik. Ilmselt ei saa valiku tegemisel kliendi jaoks niivõrd oluliseks hinnakäärid kui tahtmine aru saada, et mis vahe siis tavatootel ja keskkonnasõbralikul alternatiivil on.
Naturaalsest puidust firmameened.
  • Naturaalsest puidust firmameened. Foto: Logotrade
Juba vanarahvas ütles, et põrsast kotis osta ei tasu. See tähendab seda, et lihtsalt toote sildistamisest „keskkonnasõbralik“ enam ei piisa. Pigem püütakse valikut tehes aru saada, milles siis konkreetse toote loodussõbralikkus seisneb. Kliendid on muutunud üha teadlikumaks ning kes valdkonda tõesti fännab, oskab öko- ja „ökotootel“ vahet teha.

Mis siis teeb ikkagi ökost öko?

Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem on ettevõtte eesotsas olnud juba kakskümmend aastat ning sõnab, et tõepoolest on arusaam keskkonnasõbralikkusest ja võimalustest seda rakendada aja jooksul muutunud.
Taaskasutatud materjalidest reklaamkingitused.
  • Taaskasutatud materjalidest reklaamkingitused. Foto: Logotrade
„Tänapäeva keskkonnateadlikus maailmas on ettevõtted üha enam huvitatud oma brändi edendamisest viisil, mis näitab nende pühendumust jätkusuutlikkusele. Loodussäästlikud reklaamkingitused mitte ainult ei aita kaasa keskkonnakaitsele, vaid loovad ka positiivse kuvandi ettevõtte sotsiaalsest ja ökoloogilisest vastutustundest,“ on Anti Saluneeme sõnul ootused pakutavale tootevalikule tõusnud seetõttu üha kõrgemale. Tema sõnul pakuvad loodussäästlikud reklaamkingitused ettevõtetele võimalust demonstreerida oma teadlikkust ja -kohustusi. Valides kingitusi, mis on kasulikud, keskkonnasõbralikud ja innovaatilised, saavad ettevõtted mitte ainult parandada oma brändi mainet, vaid ka innustada teisi järgima nende eeskuju jätkusuutlikkuse suunas.
Jätkusuutlike toodete puhul on eelduseks, et need on valmistatud loodussõbralikust materjalist või viisil, et tootele saab anda tulevikus uue elu ning see ei jää kuhugi prügimäele lõpmatuks ajaks vedelema. Lisaks tasub aga tähele panna, et tooted ei oleks lihtsalt ümbertöödeldud nagu näiteks plastikuga tänapäeval tehakse, vaid et seda oleks tehtud ohutult. Kindlasti tasub alati uurida tausta, kust tooted pärinevad.
Keskkonnasõbralikud ja innovaatilised firmakingid.
  • Keskkonnasõbralikud ja innovaatilised firmakingid. Foto: Logotrade

Elada on võimalik minimaalse jalajäljega

Millele keskkonnasõbralikku toodet valides tähelepanu pöörata? „Esmalt kindlasti sellele, millest see toode valmistatud on. Samuti sellele, mis saab tootest siis, kui Sina seda enam ei vaja. Meeles tasub pidada, et meie tarbijatena oleme vaid vaheetapp,“ sõnab Anti Saluneem.
Võib öelda, et aastatega on saanud klientide lemmikuteks erinevad looduslikest või taaskasutatud materjalidest valmistatud tooted. „Näiteks taaskasutatud plastikust veepudelid vähendavad plastjäätmete hulka ja on ideaalsed spordiüritusteks või kontorisse. Paljud kangast kotid on aga valmistatud erinevatest ümbertöödeldud materjalidest ning sobivad suurepäraselt poekottideks või messide jaoks,“ loetleb Anti Saluneem, sõnades, et just „uue elu“ saanud tooted on klientide seas üha populaarsemad.
Biolagunevad tooted on teine tootegrupp, mida armastatakse. „Biolagunevate toodete eripäraks on, et need lagunevad looduslikes tingimustes kiiresti ega jäta endast maha keskkonnale kahjulikke jääke. Tootevalikust võib siinkohal leida juba praktiliselt kõike. Näiteks biolagunevad pastapliiatsid on valmistatud maisitärklisest, nisufiibrist või muudest biolagunevatest materjalidest,“ võib ka sellise toote valmis teha tema sõnul väga erilisest toormest.
Kindlasti ei saa aga üle ega ümber klassikast ehk puit materjalina on tulnud, et jääda. „Puidust tarvikud, näiteks kellad, võtmehoidjad või kinkekarbid on leidnud koha keskkonnasõbraliku alternatiivina plastikule. Mida kõike ei saa teha puidust!“ tõdeb Saluneem.
Orgaanilisest puuvillast või muudest looduslikest materjalidest valmistatud tooted ei kasuta kahjulikke kemikaale ega väetiseid, mis võivad keskkonda saastata. „See, mida endale selga paneme, on kindel märk sellest, mida mõtleme ja kuidas ümbritsevasse suhtumine. Lisaks erinevatele sloganitele särgil on üha olulisem see, et riideese ise oleks orgaaniline. Eriti populaarseks ongi saanud orgaanilised T-särgid, mida hea igapäevaselt kanda,“ toob Saluneem näite. Orgaanilised looduslikud riideesemed sobivad ka tundliku nahaga inimesele. Sama on ka muude ilutoodete – näiteks seepide ja kreemidega, mis on pakendatud keskkonnasõbralikesse anumatesse. Üha olulisemaks peetakse, et tooteid, mida endale peale määrime, pakendatakse tervisesõbralikult, sest see mõjutab pikemas perspektiivis toote säilimist avamisväärsena.
Üha populaarsemaks on saanud ka erinevad seemne- ja taimekingitused, mis julgustavad saajaid istutama puid või lilli, näiteks logotatud seemnepakid või biolagunevates pottides kasvavad taimed. „Nende kingituste jagamine mitte ainult ei aita kaasa rohelisema planeedi loomisele, vaid julgustab saajaid mõtlema oma mõjust keskkonnale,“ on Anti Saluneeme kinnitusel sellisel tootegrupil oma kindel ostjaskond.
Tehnikateadlikele ostjatele pakuvad samuti rõõmu jätkusuutlikud tehnoloogiad, mille baasil pakutakse mitmeid innovatiivseid ja keskkonnasõbralikke tooteid nagu LED-lambid või veesäästlikud dušiotsikud. Energiasäästlikud kingitused nagu päikesepaneeliga laadijad või korduvkasutatavad akupangad näitavad aga pühendumust energia säästmisele ja taastuvate energiaallikate kasutamisele.
Loodussõbralikud firmakingitused.
  • Loodussõbralikud firmakingitused. Foto: Logotrade

Kingi praktiline toode, mis leiab kasutust

No mida hing veel ihaldab – oled tööl või naudid vaba aega, igaks hetkeks on olemas omad tootevalikud, mille jalajälg on kahtlemata keskmisest väiksem.
„Peolauda kattes on võimalik juba mõnda aega kasutada alternatiivina pilliroost või bambusest biolagunevaid nõusid ja joogikõrsi, toidu valmistamisel plasti asemel puidust lõikelauda, plastikust kaantega märkmike asemel korgist kaantega märkmikku ning pastapliiatsite valikusse on lisandunud arvukates toonides antibakteriaalse kattega pastakaid. Suvel randa või matkale saab võtta ohutust toiduplastist joogipudeli või ookeanipudeli, haarata kaasa roostevabast terasest kruusi, visata üle õla taaskasutavast materjalist seljakoti ning et elamus veelgi vahvam oleks, haarata kaenlasse bambusest valmistatud kõlari. Seda loetelu võib jätkata ehk kui tahta, on igal hetkel võimalik elada senisest keskkonnasõbralikumalt.
„Peamine, mis võiks meie mõtteviisis muutuda, on arusaam, et teadlikumate valikute tegemiseks ei ole vaja muuta maailma, vaid piisab alustamiseks väikestest sammudest oma elus. Nii et kui mõtlete järgmisena sellele, mida oma ettevõtte töötajatele või koostööpartneritele kinkida, siis ei ole vaja mõelda üle, vaid tasub teha praktiline valik, mis ei jääks kasutuna lauanurgale tolmu koguma või kontorisahtlisse seisma,“ on Anti Saluneeme sõnul kõige praktilisemad tooted need kõige õigemad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:59
Schneider Electric: palgapakkumine ei taga jätkusuutlikku tulemuslikkust
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele