Välismaalt töötajate värbamine on hea viis, kuidas töötajate otsingut laiendada ja annab hindamatu lisaväärtuse praegusel tööjõuturul, leiab Fortumo HR juht Kätlin Lepp.
Eesti vaevleb tööjõukriisi käes – raske on leida nii spetsialiste kui ka lihttöötajaid. Võtsin sihikule personalijuhid ja uurisin, mis nad tööjõuturu olukorrast arvavad ja kuidas teha nii, et hea töötaja ettevõttes püsiks ehk milliseid motiveerimisviise kasutatakse. Samuti uurisin uue aasta plaanide kohta – kas ettevõtetes luuakse uusi ametikohti juurde või neid hoopis vähendatakse? Ja kas sellega tunnetatakse ka lähenevat majanduskriisi?
Tootmisettevõttena tunnetame eriti teravalt tööjõuturu keerulist olukorda – eriti suur puudus on kvalifitseeritud tööjõust tootmissektori spetsiifilistel ametikohtadel, tõdeb Saku Õlletehase juhatuse liige ja müügidirektor Jaan Härms.
Kuigi ehitusvaldkonnas prognoositakse kasvu stabiliseerumist, siis meie ettevõttes leiame, et on hea aeg kasvueesmärkide realiseerimiseks, ütleb Vanalinna Ehitus OÜ personalijuht ja juhatuse liige Aet Urvast.
Iga uus töötaja tuleb korralikult välja koolitada – see võtab aga palju aega ja muud ressurssi. Seetõttu on Scanias värbamisprotsess väga põhjalik, et teha juba alguses õige valik, tõdeb Inga Keres, Scania Baltikumi personalijuht.
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.