• 21.03.25, 10:13

Töötajate tugev digikuvand aitab ligi meelitada talente, kes aktiivselt uut töökohta ei otsigi

Tugev tööandja bränd ei teki üksnes ametlike kanalite kaudu – töötajate isiklikud sotsiaalmeediaprofiilid võivad olla võtmetegur talentide ligimeelitamisel. Kui inimesed märkavad teie töötajaid, märkavad nad ka teie ettevõtet.
Töötajate tugev digikuvand aitab ligi meelitada talente, kes aktiivselt uut töökohta ei otsigi
Tänapäeva maailm on sotsiaalmeedia tõttu üsna läbipaistev, teab persooni- ja tööandja brändingu strateeg Evelin Org. Taustainfot nii tulevase tööandja kui ka kolleegide kohta otsitakse suures mahus digikanalitest. Enne, kui teil tekib võimalus end või oma ettevõtet potentsiaalsetele kandidaatidele füüsilises maailmas tutvustada, leitakse vajalik info Google’ist ja sotsiaalmeediast ning kujundatakse saadud otsingutulemuste põhjal oma arvamus. Digikanalitest on saanud iga ettevõtte ja töötaja visiitkaart ning nende kaudu kujuneb ka tööandja maine.
Digitaalse nähtavuse puhul ei ole tähtsad ainult ettevõtte ametlikud kanalid – olulist mõju avaldavad ka töötajate isiklikud sotsiaalmeediakontod. Aina enam soovitakse töötada ettevõttes, mille töötajad on digikanalites nähtavad ja aktiivsed, sest see aitab paremini mõista nii ettevõtte kultuuri kui ka väärtusi. Seetõttu on iga töötaja jagataval sisul järjest suurem mõju. Tööle tullakse nende juurde, keda märgatakse ja kellest teatakse. Tugev digitaalne kuvand aitab ligi meelitada ka neid kandidaate, kes aktiivselt uut töökohta ei otsi. Kirglikud brändisaadikud loovad tugeva sideme organisatsiooni ja potentsiaalsete talentide vahel ning aitavad tööandja brändil konkurentidest eristuda.
Töötajate digitaalse kuvandi positiivne mõju personalijuhtimise seisukohast
  • Tööandja brändi kuvand ei teki ainult ettevõtte ametlikes kanalites – töötajate isiklikud sotsiaalmeediaprofiilid ja jagatud sisu mõjutavad otseselt ettevõtte mainet ja värbamisvõimekust.
  • Passiivsed kandidaadid vajavad teadlikku mõjutamist – parimad töötajad ei otsi aktiivselt tööd, kuid kui nad puutuvad regulaarselt kokku teie ettevõtte töötajate inspireerivate postitustega, võivad nad tulevikus huvi tunda.
  • Talentide ligimeelitamine algab seestpoolt – tugev tööandja bränd pole ainult turunduslik kuvand, vaid ka töötajate rahulolu ja kaasatuse peegeldus.
  • Värbamiskulud on väiksemad – kui ettevõtte töötajad on aktiivsed ja jagavad oma töökogemusi, jõuavad õiged kandidaadid ise teie juurde.
Kõneisikute persoonibrändi kujundamine ei ole kasulik üksnes tööandjale – see loob ka töötajatele endile palju uusi võimalusi. Seda võiks vaadata professionaalse „jalajäljena“, mis lisaks füüsilisele maailmale ka digikanlites peegeldab seda, kuidas töötajad end esitlevad, milliseid väärtusi kannavad, teadmisi jagavad ning kuidas suhtlevad. Töökeskkonnas, kus neid arendatakse, tunnevad töötajad end väärtustatuna. See suurendab töörahulolu ning kasvatab ka üldist õnnetunnet tööl. Lisaks võimaldab enda oskuste arendamine kasvada nii professionaalina kui ka inimesena. Tugev digikuvand aitab eristuda, oma valdkonnas silma paista, töötada parimas kollektiivis, teha karjääri oma ettevõttes või saada hoogu tegutsemiseks hoopis mõnes teises valdkonnas. Samuti saab sotsiaalmeedia kaudu oma võrgustikuga aktiivselt suheldes luua väärtuslikke kontakte ja suhteid, millest on kasu ka tulevikus.
Niisiis võib öelda, et iga töötaja tugev digitaalne kuvand tõstab nende enda väärtust tööturul, end on ka personalijuhtimise seisukohast justkui uus salarelv võitluses valdkonna parimate tipptalentide pärast. Tugeva persoonibrändiga töötajad on tööandja parim kommunikatsiooni- ja müügikanal, mistõttu peaks iga tööandja toetama oma töötajate persoonibrändi kujundamist ja siduma selle ka tööandja brändiga. Mida tugevam on töötaja persoonibränd, seda mõjusam on ta brändisaadikuna ka ettevõttele.
PANE TÄHELE!
Samal teemal võid rohkem lugeda Äripäeva Kirjastuse uuest raamatust „360 kraadi mudel tööandja brändingus“.

Seotud lood

Saated
  • 18.03.25, 16:00
Logo ei värba! Kuidas teha oma ettevõttest tööturu superstaar?
Räägivad Magnet Awards 2025 võitjad!
Tööandja brändingust räägitakse palju, kuid mis teeb ühest ettevõttest ihaldatud tööandja? Kas see on tuntud nimi, kõrge palk või hoopis midagi muud?
Uudised
  • 12.03.25, 13:22
Selgusid Eesti tööandja brändingu tipud ja teod!
Lisatud kommentaarid võitjatelt, korraldajalt ja žüriiliikmelt!
Autasustati parimaid tööandja brändingu tegusid konkursil The Magnet Employer Branding Awards Eesti 2025. Lisaks tunnustati aasta tööandja brändingu spetsialisti!
Uudised
  • 19.03.25, 09:15
Tumm tööandja kaotab talendid ja maksab vaikimise eest oma mainega
Tagasiside puudumine pole pelgalt viisakusviga – see kujundab tööandja mainet ja mõjutab otseselt ettevõtte võimet talente ligi meelitada. Kandidaadikogemus ei lõpe vestlusruumis, vaid jätab jälje, mis võib mõjutada tööotsijate valikuid veel kaua.
Uudised
  • 10.03.25, 09:19
Kuidas saada juhid LinkedInis efektiivselt oma kuvandit looma?
Personalijuhina on sul kasutada hoovad, et oma juhte LinkedInis nähtavaks nügida – see tõmbab ligi talente ja tugevdab ettevõtte mainet. Kuidas lihtsate sammudega tagada, et juhid oleksid seal, kus kandidaadid neid otsivad?
  • ST
Sisuturundus
  • 27.03.25, 10:43
Suhtlus loob või lõhub meeskonna
Tugev ja motiveeritud meeskond ei sünni iseenesest – selle aluseks on selge ja argumendil põhinev suhtlus. Selge ja struktureeritud suhtlemine pole lihtsalt "tore omadus" – see on hädavajalik, et meeskond suudaks teha tõhusat koostööd, langetada informeeritud otsuseid ja tulla toime keeruliste olukordadega. Kui kommunikatsioon on kaootiline ja arusaamatu, siis võime olla kindlad, et probleemid kuhjuvad ja takistavad meeskonna edasiliikumist. Kuidas kujundada töökeskkond, kus iga tiimiliige tunneb end kaasatuna, väärtustatuna ja motiveerituna?

Hetkel kuum

Eesti Panga ökonomist Orsolya Soosaar.
Uudised
  • 15.04.25, 12:36
EP: Palkade haripunkt nihkub 30ndatesse
Värske tööturu ülevaade aitab mõista, kuhu liigub tööturg ja palgariskid!
Testi end! Milline personalitöötaja sa oled?
Uudised
  • 01.03.25, 13:28
Testi end! Milline personalitöötaja sa oled?
Palgainfo Agentuuri juht Kadri Seeder
Uudised
  • 14.04.25, 09:00
Õiglase palgasüsteemi teerada: mis andmetest alustada ja kus peituvad varjatud takistused?
“Kiire kasvu kiuste saame vaimselt tugevaks siis, kui seame enda prioriteediks enesehoiu,” ütleb Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja. Sealjuures on oluline olla vahel ka isekas ja kõige esimesena hoolida just iseendast.
Saated
  • 08.04.25, 09:00
Personalijuhi läbipõlemine, mis lõppes kiirabis. "Häbi kukutas mind veelgi suuremasse auku"
Sotsiaaldemokraatide volikogu juhataja Eduard Odinets ja erakonna esimees Lauri Läänemets.
Uudised
  • 14.04.25, 09:57
Sotsid: uus töölepingu seadus murendab tööturu stabiilsust ja seab töötajate kindlustunde löögi alla
Sotsiaaldemokraadid hoiatavad: uus töölepinguseadus teeb töötajast odava ja õigusteta tööjõu.
Kas tööandjal on kohustus täita töötervishoiuarsti soovitusi?
Uudised
  • 04.02.25, 09:00
Kas tööandjal on kohustus täita töötervishoiuarsti soovitusi?
Tervisekontrolli otsused on soovituslikud, kuid mitte alati kohustuslikud!
PersonaliDisaini värbamise projektijuht Diana Paabel.
Uudised
  • 09.04.25, 09:00
Kuidas öelda kandidaadile EI nii, et see kõlaks nagu JAH tulevikule?
Ka eitav vastus värbamisel kujundab tööandja brändi!
Suhtlus loob või lõhub meeskonna
  • ST
Sisuturundus
  • 27.03.25, 10:43
Suhtlus loob või lõhub meeskonna

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele