Eesti majutus-toitlustussektoris napib jätkuvalt professionaalset tööjõudu, mistõttu kannatab ka teeninduse kvaliteet. Eksperdid arutlevad, mis aitaks valdkonda kimbutavat tööjõuprobleemi lahendada.
- Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu tegevjuht Killu Maidla Foto: Andras Kralla
Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu (EHRL) tegevjuht Killu Maidla nentis, et koroonapandeemia, Vene-Ukraina sõda ja kohalike klientide ostujõu vähenemine on majutus-toitlustussektorile olnud suur proovikivi. „Pandeemia alguses, kui kehtisid väga ranged piirangud ja reisimine oli praktiliselt keelatud, lahkus sektorist ca 10 000 töötajat. Kuigi tänaseks on sektoris töötavate inimeste hulk sisuliselt taastunud, ei ole õnnestunud meil kõiki professionaalne oma valdkonna juurde tagasi tuua,“ lausus Maidla.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.