Aastaks 2025 lisandub tööturule palju Z-generatsiooni noori. Ootused agiilseks lähenemiseks ja tihedamaks koostööks on tõusuteel. Samal ajal suureneb ka vajadus uuendusliku tehnoloogia kasutamise järele. Kaks näidet, mida võiks esile tõsta, on virtuaalreaalsuse ja liitreaalsuse kasutamine töökeskkonnas. Nutitelefonid ja tahvelarvutid ei ole 2025. aastal enam boonus, vaid standard.
2025. aasta töökeskkonnas on kõik omavahel ühendatud
Mitmete platvormide, programmide ja tööriistade samaaegne kasutamine pärsib produktiivsust. Juba praegu liigutakse selle poole, et siduda kõik kasutatavad süsteemid üheks portaaliks. See muudab tööelu palju lihtsamaks.
Autos töötamine
Suured ülemaailmsed trendid, nagu sõidujagamine, isesõitvad autod ja interaktiivse sisseseadega sõidukid, tutvustavad uusi võimalusi. Eesmärk on hoida inimest autos kauem ja kasutada seal veedetud aega rohkem töö ja vaba aja veetmiseks. Trendid liiguvad mobiilse töökoha loomise poole.
Klassikaline info salvestamine on möödanik
Digitaalses töökeskkonnas ei pea keegi muretsema sellepärast, kas mälupulk või lokaalne kõvaketas ikka läheb tööle. Kogu infot hoitakse pilves. See muudab info seadmest sõltumatuks ja kõikjalt ligipääsetavaks. Pilved muutuvad ka tunduvalt turvalisemaks.
Katkised projektorid ja halvad PowerPointi esitlused võib unustada
Projektor ja PowerPointi presentatsioon on kombinatsioon, mis võib tekitada külmavärinaid. Kui mitu tundi on keskmine töötaja kulutanud mittetöötava projektori käivitamisele või koledate presentatsioonide vaatamisele? Ilmselt ajab see muigama aastal 2025, kui saame nautida 3D-hologramme, mis meie andmeid visualiseerivad. Arvatavasti saame andmete esitamist juhtida ka häälkäskluste ja žestide abil.
Ettevõtte antavad töövahendid – kas needus või õnnistus?
Töötajad peaksid mõtlema töö ja eraelu tasakaalule. Kui töötaja võtab töövahendid koju kaasa, siis võtab ta automaatselt ka töö koju kaasa. Tuleviku töökohas on vaja tähelepanu pöörata töö ja eraelu tasakaalus hoidmisele.
Y- ja Z-generatsioon aastal 2025
Ettevõtted, kes soovivad värvata häid töötajaid ka 2025. aastal, peavad mõtlema tuleviku töökohtade loomisele juba praegu. Milliseid nõudmisi esitavad Y- ja Z-generatsiooni esindajad oma töökohale ja tööle?
Sel põhjusel peaks digitaliseerimist arendama juba nüüd. Praegused töötajad peaksid olema sellest protsessist informeeritud ja sinna kaasatud. Isiklik kontakt on endiselt oluline. Kohtumisi ja telefonisuhtlust tuleks soodustada, kuigi digitaalseid võimalusi on palju.
Artikkel on avaldatud personaliotsingu firma
Talentor International blogis. Talentor Estonia on
personalijuhtimise teabevara koostööpartner. Kui soovid oma töötajate ja töökeskkonna kujundamisel teadlikke ning ajaga kaasas käivaid otsuseid teha, siis võta endale abiks personalijuhtimise teabevara.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.