15. veebruaril said sadakond personalitöötajat üle Eesti kokku Tallinnas, Mustamäe Apollo kinosaalis, et võtta ette üks mõnus rongisõit ja käia jaamahaaval läbi kogu personalitöötaja töötsükkel – sihtotsingust kuni lahkumisintervjuuni.
Tänavuse konverentsi programm, nagu öeldud, kujutas endast mõnusat seiklust personalimaastikul, mis algas tööandja brändingu teemaga ning lõppes küsimusega, kas töötajate lojaalsust on võimalik osta või tuleb see välja teenida.
Paavo Heili (Brandem),
Pille Semjonovi (HR factory)
ja Andres Kuusiku (Tartu Ülikool) peetud avaploki ettekannetele
(loe SIIT) järgnes vestlusring, milles osalejad (
Marit Antik Talentorist,
Maarika Lember Statoilist ja
Kristiine Kukk Pipedrive’ist) arutlesid uute värbamisvõimaluste teemal ning jagasid kogemusi, kuidas see kellelgi on toiminud, missuguseid ootamatusi on ette tulnud ja kuidas uued võimalused enda kasuks tööle panna
(loe SIIT).
Lõunapausi taustaks oli külastajail võimalus tutvuda projektidega, mis hakkavad tulevikus meie tööelu lihtsustama ja mugavamaks muutma – postersessiooniga olid väljas EKA ja TTÜ tudengid, et esitleda oma arenduste EXPO raames välja töötatud ideid koondnimetusega Work 2.0.
Pärast lõunat jagas TransferWise’i personaliarhitekt Kairi Pauskar oma ettevõtte kogemust, kuidas tulla toime, kui su meeskond pole laiali mitte üksnes kontorites mööda Eestit, vaid kogu maailmas. Teema võttis üle GoWorkaBiti tegevjuht Kei Karlson, kirjeldades, kuidas toimida siis, kui kontoreid ei olegi. Edasi keskendus ettekanne aga onboarding’ule: värbamine ei lõpe sugugi lepingu allkirjastamisega, töötajal tuleb aidata ka korralikult sisse elada. GoWorkaBitis järgitakse sel puhul täpset tegevuskava, mille märksõnadeks on muu hulgas „kohe tööle” ja „kohe on lõbus”.
Coach ja koolitaja Ruti Einpalu kõneles tagasisidevestlustest ja õpetas, kuidas viia neid läbi nii, et neil oleks edasiviiv jõud. Teame ju kõik, et kui kuuleme sõna tagasiside, hakkab adrenaliin tasapisi tõusma ja mõtleme hirmuga, mis nüüd tulemas on. Kui tahame tagasisidet, peab enamik meist selle all silmas seda, mis meil hästi on läinud. Ruti ettekanne õpetas tagasisidet enda kasuks pöörama ja jagas nõuandeid, mida sobib kasutada ka kodus lastega.
Päeva lõpetasid ISS-i personalijuht Helo Tamme ja PersonaliDisaini tegevjuht Hanna Jõgi. Helo Tamme ettekandega jõudis personalitöötaja töötsükkel justkui lõpule, kuna vaatluse all olid lahkumis- ehk exit-intervjuud. Kuidas pidada neid nii, et tööandjale sellest edaspidi kasu oleks? Millest kõnelda? Kuidas pidada lõpuvestlust töötajaga, kes lahkub konfliktiga – kas ka teda on siiski võimalik tööandja saadikuks muuta? Helo Tamme arvates on sellisel juhul rong juba läinud ja on võrdlemisi ebatõenäoline, et säärastes tingimustes peetud vestlus peegeldaks adekvaatset infot.
Hanna Jõgi tõi aga reisiseltskonna ringiga tagasi reisi algpunkti ehk tööandja brändingu juurde ja keskendus neile töötajaile, kes on tööandja juures oma koha leidnud. Sageli kiputakse neid lihtsalt unustama ja leitakse, et nende motiveerimiseks piisab lihtsalt väikesest palgatõusust paari aasta tagant. On see tõesti nii? Hanna Jõgi leiab, et töötaja lojaalsus ettevõtte suhtes on miski, mis tuleb välja teenida, miski, mida ei saa osta. Viise, kuidas töötajat lojaalsena hoida, jagas ta konverentsi lõpetuseks kõigiga.
Personaliuudised tänavad kõiki, kes sel toredal päeval teoks saada aitasid. Suur aitäh Äripäeva poolsele korraldustiimile, sügav kummardus esinejaile, soe käepigistus moderaator Indrek Rahile ja lõppematud tänusõnad publikule, kes seekord lausa ootusi ületava aktiivsusega kaasa töötas. Südamlik tänu ka fotograaf Liisi Matverele, kes on kokku pannud toreda ja mahuka galerii, kust võite nüüd koha hakata ennast ja kolleege otsima.
Kohtumiseni aasta pärast, siis peatub personalirong juba hoopis teistes jaamades!
101 fotot
- Personalitöö aastakonverents 2017 Foto: Liisi Matvere
Seotud lood
Äripindadele koristus- ja hooldusteenuse tellimine võib esmapilgul tunduda lihtne, sest teenusepakkujaid on mitmeid ning valik on suur. Siiski tasub partneri valikul kaaluda kindlaid tegureid, mis tagavad tööruumide puhtuse ja kvaliteetse tulemuse ning samas säästavad hoolduskuludelt. Pikaajalise kogemusega HK Puhastus toob välja viis soovitust, mis aitavad leida sobiva koristuspartneri ja hoida tööruumid alati korras.