Ettevõtte sümboolikaga pealisrõivad kuuluvad kindlasti kõige eelistatumate reklaamkingituste hulka. Logoga firmarõivastus on hea viis meeskonnatunde tugevdamiseks ja brändi tuntuse tõstmiseks. Suvehooaeg pole enam kaugel, seega just nüüd on parim aeg oma ettevõtte eelistused läbi mõelda. Siin on 7 soovitust, kuidas teha firmariiete tellimisel õigeid valikuid.
- Reklaamrõivad ja firmatekstiil Foto: Logotrade
1. Kanna rõivastusega edasi firma väärtuseid
Enne konkreetse toote valikut on oluline läbi mõelda selle
praktiline kasutus. Kõige parem ese on selline, mida kõik kasutavad, kuid ise poest osta ei saa. Disaini planeerides tasub silmas pidada, et rõivas võiks sümboolikaga anda edasi ettevõtte jaoks olulist sõnumit ja väärtuseid. Lisaks tootele endale on materjali- ja trükitehnoloogiavalik, sh toote vastupidavus, kindlasti olulised aspektid, mida tasub arvesse võtta.
2. Trendisoovitused praktiliseks kingiks
Kuna firmarõivastuse oluline külg on selle igapäevane kasutusmugavus, siis kõige populaarsemad tekstiiltooted on väga praktilised. Kõige enam eelistatakse t-särke, polosid, pusasid, fliise, veste, softshelle, jopesid, spordiriideid, tööriideid, saunalinasid, mütse, lipse, salle, nokamütse, pleede, hommikumantleid, põllesid ja torusalle. Loomingulisusele tasub rõhuda materjali- ja disainivalikul, mis annab võimaluse täiesti ainulaadseteks lahendusteks. Aina enam tehakse ka värvistiilis julgeid erksavärvilisi eelistusi ning kasutatakse eritellimusel materjali- ja trükikombinatsioone, et rõivastus paistaks rohkem oma erilisusega silma.
Kingisaajate poolt eelistatuimad tekstiilitooted on t-särk, pusa, saunalina, polo ja pleed.
3. Kogused ei pea olema suured
Reklaamkinke kasutavad ettevõtted on üldiselt harjunud, et mida rohkem tellid, seda soodsam tükihind. Firmarõivaste puhul on aga alati võimalus tellida ka väikeseid koguseid ning korraga osta kasvõi kümne kaupa ja alla selle erineva kujundusega tekstiiltooteid. See annab hea võimaluse tootegrupi kasutamiseks ka väikestele tiimidele või ettevõtte osakondadele, kes soovivad oma rõivadisainiga eristuda ning meeskonnatunnet luua.
4. Trükistiil annab palju võimalusi
Kuna tellijad igatsevad tihti erilahendusi, siis ka trükitehnoloogia areng on toonud võimaluse täiesti eritellimuslike toodete planeerimiseks. Heaks näiteks on mõlemapoolselt kasutatavad spordisärgid, mille erinevatele külgedele saab trükkida soovitud kujunduse. Nii saab inimene kanda vastavalt soovile särki ühte või teist pidi, hea võimalus ka spordivõistluste ajal tiimidesse värvi järgi jaguneda.
Populaarsed on ka erinevad efektlahendused logo peale kandmisel, näiteks samet- või helkurtrükk, toon-toonis lakiga trükk või muud
tehnoloogiad nagu 3D tikand või digitrükk. Eesmärk ikka muuta toode eriliseks kasvõi lihtsalt sümboolika pealekandmise viisiga, mis on juba kaugelt nähtav ning spetsiaalselt ühele ettevõttele tehtud toode.
5. Tasub eelistada kvaliteeti
Kui aastate eest oli populaarseim eelistus 3-5eurosed särgid, siis tänapäeval on kingituse kestvust silmas pidades ettevõtete jaoks aina olulisem just
kvaliteetne toode ning eelistatakse paremaid ja vastupidavamaid materjale, kus on sees ka elastaani. Ühe firmarõiva investeering võib olla isegi 30-60 eurot, kuid toode valitakse teadlikult ning kingituse saaja ka reaalsuses saab seda kanda praktiliselt igapäevaselt, sest rõivas istub seljas ilusti, on kehasõbralikust materjalist ja ei kortsu.
6. Mõtle ka loodussõbralikkusele
Viimastel aastatel on
kinkimise strateegia pöördunud enam personaalsete ja sihitud kingituste poole ning jätnud masstoodangu eelistamise aja möödanikuks. Eelistatakse pigem sertifitseeritud materjale, mille puhul on teada, kus ja kuidas on materjal toodetud ning nt taaskasutatud materjali puhul, kuidas taaskasutuse protsess täpselt toimub. Eraldi tasub esile tuua ökotekstiilist tooteid, näiteks ookeanist välja korjatud plastikust tehtud materjalist toodetud sokid, t-särgid või mütsid. Mida rohkem tõuseb teadlikkus, seda enam peavad firmad oluliseks, et rõivastus oleks toodetud jätkusuutlikkust silmas pidades. Loodussõbralikest esemetest on populaarsed veel kanepist ja vildist toodetud tekstiiltooted.
Loodussäästlikkusele tasub mõelda ka trükivalikul, nt siiditrüki puhul saab eelistada loodussõbralikumaid vesivärve, mis on ka osaliselt allergiavabad.
7. Ära jäta tellimist viimasele hetkele
Aprillikuu on hea aeg suviste firmariiete tellimuse tegemiseks, sest nii Euroopa kui Hiina tehastes pole veel põhihooaeg alanud ning tooted saab kätte soodsamalt ning kiiremini kui kõrghooajal. Alati sõltub tarneaeg muidugi tellimuse keerukusest ning tootmiskohast, ent
üldine soovitus on firmarõivastuse järjepideva kasutuse korral tellida tooteid kaks või neli korda aastas ja kaks kuud enne hooaja algust. Kui ettevõttel on soov kindlaks ajaks firmariided kätte saada, võib sel teemal enne tellimuse teostamist alati kingiekspertidega konsulteerida.
Hinnastuse põhimõtted
Väiksemate koguste puhul võib hind kujuneda selliselt, et trükk moodustab umbes ⅔ hinnast. See tähendab, et kui ettevõte on valinud
reklaamtooteks 5-6 eurot maksva t-särgi ning soovib neid tellida 20 tükki, siis lisanduv trükihind jääb 10-12 euro hinnaklassi. Muidugi võivad erilahenduste puhul detailid muutuda, kuid üldiselt võib sellise hinnastuse põhimõttega väikese koguse puhul arvestada.
Suurematel tellimustel moodustab trükitehnoloogiline ettevalmistus väikese osa hinna kujunemisest ning seetõttu ka trüki osakaal koguhinnas muutub väiksemaks. Kui tellida korraga 100 kuni 500 toodet, siis võib trükihind olla vaid 10-15% kogutellimuse hinnast.
Kindel on aga see, et erilahendustesse tasub investeerida ning üllatada oma ettevõtte töötajaid ja koostööpartnereid põnevate toodetega, mis kannavad edasi firma sõnumit ja väärtusi. Mida unikaalsem toode, seda paremini jääb silma ja täidab oma eesmärki. Kui endal ideedest puudu jääb, saab alati kindel olla kingiekspertide peale, kellega koostöös leiab alati parimad lahendused.
Tutvu laialdase reklaamkinkide valikuga ning küsi lisa:
www.logo.eeSeotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.