Tööjõupuudus kinnitab Eestis kanda üha enam. Tööandjad vaevavad pead, millega täita motivatsioonipaketti, et see oleks atraktiivne ja konkurentsivõimeline. Kas kõlama jäävad ühekordsed preemiad või ootavad töötajad pigem midagi jäävamat ja turvalisemat?
- Ekslikult arvatakse, et tööandjapensioni on keeruline rakendada, sest see läheb ettevõttele kalliks maksma. Tegelikult on see müüt. Foto: pixabay.com
Hiljutisest Palgainfo Agentuuri uuringust selgus, et 70% tööandjatest on olnud viimase aasta jooksul keeruline töötajaid leida. Töötajaid ainult palganumbriga ei köida, üha olulisemaks muutuvad teised hüved, nagu paindlik töökorraldus, motiveeriv ja toetav töökeskkond, aga ka näiteks tunnustus ja tagasiside. Töötajad soovivad tunda end turvaliselt ja väärtustatuna. Kui asetada need märksõnad Maslow’ püramiidi astmetele, näeme, et töötaja ootab hoopis rohkemat kui vaid igakuist palgaülekannet.
Seotud lood
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.