Käes on kevad ja päev-päevalt leiab portaalidest, sotsiaalmeediast ja ajalehtedest töökuulutusi, mis on suunatud potentsiaalsete praktikantide leidmiseks. Noored hindavad kergendatult, sest nüüd on valik nende: milline tööandja ja praktikakoht valida unistuste töökoha saamiseks?
- Kui tahad oma mainet tööandjana noorte silmis tõsta, siis koosta üks põnevate lahendustega töökuulutus, mida saab ka sotsiaalmeedias jagada. Foto: Elektrilevi
Sellest tohutust praktikapakkumiste virr-varrist jäi mulle aga väga positiivselt silma Elektrilevi Facebooki-kuulutus „Mitut võimalust näed sina?”, millega oodatakse märtsi lõpuni huvilisi 44 erinevale praktikakohale alates võrguplaneerijast kuni suurkliendihalduriteni välja. Tegemist on mängulise töökuulutusega, millega kutsutakse matemaatilist ülesannet lahendama nii, et võrdus oleks tõene. Mitu võimalust leidsid sina võrduse tõeseks muutmiseks?
Noorema sihtrühma hulgas tähelepanu saamiseks on võimalusi palju, selleks tuleb aga teada, mis neid töökuulutuste juures kõnetab. Näiteks hiljuti blogi jaoks tehtud uuringus jälgisin ka töökuulutustele eelistusi generatsioonide lõikes.
Kui jaotada uuringule vastajad kaheks – noored ehk Y- ja Z-generatsioon ning ülejäänud ehk X-generatsioon, beebibuumerid ja vaikne põlvkond (traditsionalistid) –, võib tulemuste põhjal teha järgmised üsna julged järeldused:
noorema generatsiooni puhul väldi traditsioonilist töökuulutust! Ainult 7,9% uuringule vastanud noortest tõi välja, et eelistab traditsioonilist kuulutust, ülejäänuid see aga ei kõneta; kuigi kõigile tööotsijatele on ühtmoodi oluline nii töö sisu, töötasu kajastamine kuulutuses kui ka tööandja maine, eristab noori ülejäänud sihtrühmadest see, et nad eelistavad leidlikku ja kujundatud töökuulutust tunduvalt rohkem (16 protsendipunkti võrra) kui teised sihtrühmad. Seega ära alahinda atraktiivset ja loovat töökuulutust; innovatiivne töökuulutus paneb noorel silmad särama ja muudab nad aktiivsemaks – see tekitab noores huvi ja ta uuriks tööandja kohta lisainformatsiooni, ta hakkaks tööandjast positiivsemalt arvama ja soovitaks nii seda ettevõtet kui ka reklaamitavat töökohta sõpradele/tuttavatele ning suure tõenäosusega jagaks põnevat värbamiskampaaniat ka teistega. Seega kui tahad oma mainet tööandjana noorte silmis tõsta, siis koosta üks põnevate lahendustega töökuulutus, mida saab ka sotsiaalmeedias jagada.
Allikas: Helo Tamme
blogi.
Autor: Helo Tamme, ISS-i personalijuht
Seotud lood
Tallinna Ülikooli mikrokraadiprogrammidest, täiendusõppest ning avatud õppest räägib lähemalt Tallinna Ülikooli koolitus- ja konverentsikeskuse avatud õppe peaspetsialist Marge Kõrvits.