„Tädi kukkus ja murdis käeluu. Praegu on temaga kõik hästi ja mu vend sõidab tema juurde. Vend töötab kodukontoris ja saab sinna sõita. Probleem on aga selles, et kui vend on ära, ei saa tema naine enam kodust välja, sest neil on üks auto. Järgmisel nädalal on koolivaheaeg ja vennanaine hoiab tavaliselt siis minu tütart ja ta ei saa tulla. Ka mu naine on töö tõttu ära sõitnud. Ma olen enda projektidest enamiku töid üle andnud. Kas ma tohin järgmise nädala vabaks võtta?“
- Merilyn Säde, META Advisory konsultant Foto: Jake Farra
Kas seesuguses stiilis vestlused tulevad teile töökeskkonnas tuttavad ette? Ilmselt on olukorrakirjeldused teinekord isegi pikemad, kuid see näide illustreerib hästi, kuidas vestluskaaslane on pidanud jutu algusest saati nuputama, kuidas sellele jutule reageerida. Miks seda talle räägitakse? Kuidas reageerida? Kas see on lihtsalt üks lugu, mida mulle räägitakse? Mis on selle eesmärk? Pika jutu mõte oli aga see, et töötajal oleks tarvis järgmine töönädal vabaks võtta ja ta on selleks ka vajalikke ettevalmistusi teinud.
Seotud lood
Tallinna Ülikooli mikrokraadiprogrammidest, täiendusõppest ning avatud õppest räägib lähemalt Tallinna Ülikooli koolitus- ja konverentsikeskuse avatud õppe peaspetsialist Marge Kõrvits.