Selleks, et teha värbamisel täpsemaid otsuseid ja olla efektiivsem, kasutavad paljud värbajad tehisaru ehk AI abi. Enamik tööle kandideerijaid aga ei tea, mida AI värbamises täpsemalt teeb.
USAs hiljuti tehtud uuringu 11 000 vastajast kaks kolmandikku ütles, et nad ei kandideeriks, kui teaksid, et värbamisotsuse tegemisel kasutatakse AI-d. Samal ajal arvas kõigest 28 protsenti vastajatest, et AI-d ei peaks üldse värbamises kasutama, isegi mitte CV-de esialgseks analüüsiks. Peamine põhjus, miks värbamisel AI kasutamist ei pooldatud, oli soov, et protsessis säiliks „inimlik kokkupuude“. Need, kellele AI kasutamine sobis, tõid sellise hoiaku põhjustena välja, et AI teeb valikuid objektiivselt ja täpsemini ning kohtleb kandidaate võrdsemalt kui inimesed.
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.