• 23.04.18, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööandja, ava eesriie!

Oleme juba mõnda aega oma klientidele edasi andnud mõtet, et tänases tööturuolukorras ei vali enam tööandja töötajat, vaid see on kujunenud vastupidiseks – töötajad valivad tööandja.
Näita, milline on sinu meeskond, mida te koos ette võtate, milline on töökeskkond ja missuguste saavutuste üle olete kõige uhkemad!
  • Näita, milline on sinu meeskond, mida te koos ette võtate, milline on töökeskkond ja missuguste saavutuste üle olete kõige uhkemad! Foto: Scanpix/Panthermedia
On fakt, et tööealine elanikkond väheneb ja aina rohkem ilmutavad ennast põlvkondade vahelised erinevused – inimesed on varasemaga võrreldes paremini teadlikud oma väärtusest ja võimalustest. See kõik tingib olukorra, kus tööjõuturg jääb üha kitsamaks ja edu tööandjana saadab rohkem neid, kes panustavad teadlikult oma organisatsiooni brändingusse. Kui aastaid tagasi mõjutasid tööotsijate otsuseid ettevõtte kaubamärk, teenuse kvaliteet või tooted, siis täna enam ainult sellest ei piisa ja esikohal on hoopiski tööandja bränding.
Aina enam huvitab tööotsijaid see, millist õhku organisatsioonis päriselt hingatakse. Milline on töökeskkond, tehnoloogia, sisekliima ja väärtused? Aga juhtimine, arenguvõimalused ja palgasüsteem? Avalikkusele kättesaadav informatsioon muutub tööotsijate jaoks päev-päevalt olulisemaks ja kui tööandja oskab sihtida õigeid inimesi õige infoga, on tehtud suur töö värbamisprotsessi toetamiseks ja edu saavutamiseks.
Aga millest alustada?
Oma tugevustest. Nii koolitustel kui värbamisprotsessi alguses oleme palunud klientidel sõnastada oma peamisi väärtusi ja eeliseid teiste tööandjate ees. Teinekord selgub, et küsimustele, miks tööotsija peaks valima just teid  ja milliseid kanaleid olete seni kasutanud, et ennast turundada, ei olegi nii kerge vastata …
Siinkohal oleme soovitanud järgmist.
Tee koostööd oma töötajatega
Korralda oma töötajate seas personaliuuring – see annab kõige põhjalikuma ülevaate hetkeolukorrast ja sisendi edasisteks tegevusteks (mõõda ka soovitusindeksit!). Mitte keegi teine ei oska paremini öelda kui sinu töötajad, miks on sinu juures hea töötada. Samuti vii nad  kurssi, mis eesmärgil infot kogud, kuidas see on kasulik kõigile ja mil viisil nemad saavad kaasa aidata.
Pane paika väärtuspakkumine
Mis on need peamised väärtused, millega soovid, et sind tööturul seostatakse? On need mitmekülgsed soodustused, erinevad töökorralduse viisid (kaugtöö, osaline koormus) või midagi muud?
Anna endast õigetes kanalites märku
Mõtle, keda sa soovid kõnetada ja kus liigub sinu sihtrühm. On see sotsiaalmeedia, ülikoolid, messid või midagi muud? Püüa nad kinni!
Näita ennast
Jaga inimestega oma igapäevaseid tegemisi. Näita, milline on sinu meeskond, mida te koos ette võtate, milline on töökeskkond ja missuguste saavutuste üle olete kõige uhkemad!
Sihikindlalt brändingusse panustades hoiad olemasolevaid töötajaid, vähendad värbamiskulusid ja kergitad klientide rahulolu. Peamine on mõista, et eristumine ja endast märku andmine aitab leida õigeid inimesi, kelle pühendumust mõjutavad just ettevõtte väärtused. Alusta uuringust, et kaardistada oma tugevused ja  töötajate arvamus.
Allikas: PersonaliDisaini blogi
Autor: Epp Sepri, PersonaliDisaini värbamise projektijuht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 17:36
Kuidas täpse tööajaarvestusega aja- ja rahapõletamist vältida?
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele