• 18.01.18, 14:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Agiilne juhtimine – moevälgatus või nutikas strateegia?

Mis tahes muutuste kavandamine ja elluviimine kipub tekitama pingeid ja mõnikord jäävadki suurepärased ideed poolele teele pidama. Takistused tekitavad stressi ja inimesi kaasa tõmmata ei ole niisama lihtne. Aga siiski-siiski, kõik on tegelikult võimalik.
Agiilne juhtimine – moevälgatus või nutikas strateegia?
Esmajoones võiks ju arvata, et edu sõltub eelkõige motivatsioonist ehk sellest, kui tugevasti midagi tahta. Kui koos on ka pädevad inimesed, siis oleks justkui kõik eeldused loodud. Reaalsuses on motivatsiooniga asjad enamasti hästi, samuti kompetentsusega. Tulemuste saavutamisel teeb vahe sisse hoopis see, missuguseid samme ette võetakse ja mida asjade käigus ilmneva tagasisidega peale hakatakse.
Kiiret kohanemist eeldavas ärikeskkonnas on võitmas üha enam tähelepanu agiilne juhtimismall, mille peamine mõte on lihtne: jõuda nõudliku lõpptulemuseni võimalikult tõhusalt. Võti seisneb suure tüki lammutamises väikesteks komponentideks, ülesannete nutikas prioritiseerimises, lühikeste tsüklite kaupa liikumises ja tähelepanelikus tagasisides. Viimane aitab ühelt poolt hoida fookust ja teisalt avastada protsessi käigus uusi võimalusi, mida esimese hooga ongi võimatu või keeruline ette näha.
Laialt kasutusel
Agiilse metoodika tuntuimaks kaubamärgiks on tarkvaararenduses populaarne SCRUM, kuid selle strateegia põhimõtted töötavad suurepäraselt mis tahes konkreetse muutuse elluviimisel. Sõltumata valdkonnast, nii individuaalselt kui meeskonniti, nii töö- kui eraelus.
Kognitiiv-käitumisteraapia edu ärevushäirete (nt kõrgusekartus, ämblikuhirm, ülemäärane muretsemine) ületamisel põhineb suuresti asjaolul, et teraapia on olemuselt agiilne – esmapilgul võimatuna näiv eesmärk jupitatakse üheskoos väikesteks ülesanneteks, mida asutakse järk-järgult lahendama, ja saadud tagasisidet kasulikult arvesse võtma. Just korduvad katsetused ja nendest õppimine – IT-keeles iteratsioonid – on kiireim viis soovitud muutus reaalselt ellu viia. Selles protsessis, mis eeldab tihedat koostööd ja kõikide osaliste aktiivset vastutust, on väga tähtis roll fookust hoidval ja tagasisidest kasu lõigata aitaval juhil. Sõltuvalt käsilolevast, võib selleks olla tippjuht, terapeut, treener, õpetaja, ajutise meeskonna eestvedaja. Ka lapsevanem. Jah, agiiline lähenemine on tänuväärne juhtimisvahend ka rõõmsama koduse elu saavutamisel. Nääklemine ja vastupunnimine, mis pole võõras ehk enamikule lastega peredest, on agiilse juhtimise nippide abil võimalik asendada märkimisväärses ulatuses ärategemise ja rahuloluga.
Tulekul!
Äripäeva Akadeemia koolitus  „Agiilne juhtimine
24. jaanuar 20183. aprill 2018
Vaata lisa SIIT!
Tegu pole siiski imerohuga
Hoolimata faktist, et agiilne strateegia töötab suurepäraselt selgete eesmärkide saavutamisel, ei tähenda see automaatselt, et metoodika sobib kõikide probleemide lahendamiseks. Kui sa ei ole päris kindel, millistele väljakutsetele on mõttekas keskenduda, siis selguse loomiseks ei pruugi agiilne pealehakkamine just sobivaim viis olla. Enne kliendikogemuse edendama tõttamist on oluline selgelt teadvustada, mis on ettevõtte olemus, sõnum ja väärtused. Alles seejärel on võimalik hakata neid agiilselt ellu viima ja selle kaudu äriedu tõstma. Suure energiaga vale asja kallal tegutsemine võib osutuda hoopis raiskamiseks. Tsiteerides disainmõtlemise visionääri Garry K VanPatterit: „Lühendatud sammud ja töötsüklid on parandaja unistus ja kontseptsioonilooja õudusunenägu.”
Kui sa tead, mida on vaja saavutada, siis agiilne lähenemine on igal juhul väärt katsetamist. Kaotada ei ole midagi (sest kõike muud oled sa ju juba proovinud), võita aga küll.
Autor: Eva-Maria Kangro

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 17:36
Kuidas täpse tööajaarvestusega aja- ja rahapõletamist vältida?
Majanduslikult keerulisemal ajal pööratakse kuludele aina rohkem tähelepanu ning seetõttu on tavaline, kui juhtkond nõuab tõestust tehtud või tehtavate investeeringute vajalikkuse osas. Ühelt Eesti ettevõttelt päris juhtkond aru, kui kasulik on täpse tööaja planeerimise tarkvara ning selgus, et see hoidis kokku kümneid ja sadu graafikuväliselt paberile märgitud töötunde kuus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele