Ühel hetkel seisab ettevõtja silmitsi küllaltki keeruka otsusega – kas teha sotsiaalmeedia turundustegevusi ise või palgata selleks agentuur. Saksamaa agentuuri Marketinghelfer juht Irene Waltz-Oppertshäuser toob välja mõne olulise punktid, mida selle otsuse tegemisel silmas pidada.
- Äripäeva Akadeemia turundusjuht Keit Ausner
Miks teha sotsiaalmeedia turundustegevusi ise?
Organisatsioonisisese sotsiaalmeedia kompetentsi arendamise kasuks räägib palju. Kuna sotsiaalmeedia ei ole turunduskanalina mitte kuskile kadumas, tehakse pikemas perspektiivis endale pigem karuteene, kui selle haldamine ja oma loo jutustamine jäetakse täielikult kolmandatele isikutele. Sotsiaalmeedia näol on tegemist kanaliga, mis võimaldab pikaajalist kaasamist. See erineb varasemast kampaaniapõhisest turundamisest väga palju, sest pakub võimalust kliendid oma brändiga tugevalt siduda.
Sotsiaalmeedia kannab endas palju rohkem võimalusi kui lihtsalt sõnumi edastamine, näiteks klienditeenindus, teenuse disain, värbamine ja nii edasi. Nende tegevustega on võimalik hakata integreerima osakondadevahelist suhtlust ja koostööd.
Organisatsioonisisene tegutsemine võimaldab oma lugu autentselt edasi anda. Kui palgata selleks agentuur, peate arvestama ohuga, et võite muutuda nendest sõltuvaks. Kui mingil hetkel otsustate teenusepakkujat vahetada, võib olemasolev kuvand märgatavalt muutuda ning see omakorda klientide seotust ja lojaalsust mõjutada.
Millal on agentuuri palkamine hea idee?
Agentuuri poole tasuks pöörduda, kui eesmärk on uuele ideele hoog sisse anda ja endal selleks oskusi napib. Agentuur on hea võimalus saada paremat ülevaadet viimase aja trendidest, kanalitest, taktikatest ja uutest lahendustest. Eelduseks on muidugi see, et agentuur suudab seda kliendile ka pakkuda.
Kui ettevõtte kultuur ja praegused tegevused on jäänud kliendikaugeks ega ole toonud tulemusi, siis tuleks oma senised turundustegevused hoolega läbi mõelda ja kaasata vajadusel agentuur kuvandi ümbertegemiseks. Sellises olukorras peaks siiski majasisene meeskond ja agentuur koostööd tegema, et sõnumitest jääks kõlama ettevõtte autentne hääl.
Ideaalis võiks organisatsiooni sees olla kindel eesmärk arendada sotsiaalmeedia oskuseid. Seda mitte ainult turunduslikul eesmärgil, vaid mitmekülgse kompetentsina, mis toetab ettevõtte suuremat pilti ja eesmärki.
Autor: Keit Ausner, Äripäeva Akadeemia turundusjuht
Seotud lood
Tallinna Ülikooli mikrokraadiprogrammidest, täiendusõppest ning avatud õppest räägib lähemalt Tallinna Ülikooli koolitus- ja konverentsikeskuse avatud õppe peaspetsialist Marge Kõrvits.