Sel nädalal lõppev Eesti suurim tööturu- ja palgauuring selgitab, mis on kiire brutokuupalga kasvu taga, kas põhipalkade muutused või tulemustasude kõikumised, kui paljude töötajate töötasu kasvu on mõjutanud alampalga tõus või töökoha vahetus.
- Palgainfo Agentuuri juht ja analüütik Kadri Seeder Foto: Meeli Küttim
Samuti uuritakse, millistel ametialadel ja kui palju on põhipalgad tegelikult kasvanud ning milliseid muutusi prognoosivad tööandjad ja töötajad järgmiseks poolaastaks.
Küsitlusele saab vastata
kuni 3. detsembrini Palgainfo Agentuuri veebilehel.
Otselink töötajate ja tööotsijate ankeedile on
SIIN.
„Palgastatistika näitab üsna suurt keskmise töötasu muutust, samas paljude inimeste igapäevaelu seda ei kinnita, mis tekitab arusaamatust ja rahulolematust. Töötasu muutustest rääkides tuleks eristada põhipalkade muutusi, mis on püsivamad ja ei sõltu hooajalisest müügitulemuste või töömahu kõikumisest,” ütles Palgainfo Agentuuri juht ja analüütik Kadri Seeder.
Muutuvpalga ehk regulaarsete lisatasude osatähtsus moodustab keskmiselt 20% töötasust ametitel, kus neid lisaks põhipalgale makstakse, näitavad Palgainfo Agentuuri uuringud. Tulemustasu skeemid on aga ametite lõikes väga erinevad ja ka tulemustasu suurused varieeruvad palju: alates paarist protsendist kuni 60–70 protsendini.
Käimasolevas uuringus vaadatakse lähemalt erinevaid tulemustasude maksmise aluseid, samuti töötajate rahulolu ja rahulolematuse põhjuseid nendega.
Varasemad Palgainfo Agentuuri uuringud on näidanud, et suurem osa ettevõtetest maksab oma töötajatele mingeid lisatasusid kas iga kuu või harvem. Tulemustasud jm lisatasud aitavad ühelt poolt ergutada töötajaid paremaid tulemusi saavutama, teisalt maandavad ka ettevõtete rahavoogude kõikumisest tulenevaid riske.
„Ettevõtete konkurentsivõime seisukohalt on oluline küsimus, kuivõrd õnnestub tööjõupuudusest tingitud palgasurve lisatasudesse maandada ja kui palju peab põhipalkasid korrigeerima. Palga kõrval saavad aga järjest olulisemaks ka mitterahalised tegurid, st juhtimiskvaliteet, töökorraldus ja suhtumine töötajatesse, mis mõjutavad otseselt töötajate lojaalsust,” märkis Seeder.
Uuringut korraldab Palgainfo Agentuur koos partneritega ning sellele on juba vastanud üle 10 000 töötaja ja ligi 300 organisatsiooni. Palgainfo Agentuur küsitleb tööandjaid, töötajaid ja tööotsijaid kaks korda aastas – kevadel ja sügisel. Agentuuri uuringud on osalejate arvult kõige suuremad tööturu- ja palgauuringud Eestis.
Uuringu esmased tulemused avaldatakse 19. detsembril 2016, põhjalik kokkuvõte ilmub 23. jaanuaril 2017.
Uuringus osalemine on tasuta, samuti on info uuringu peamiste tulemuste kohta osalejatele tasuta.
Uuringus osalejatele on pannud välja auhinnad ESTONIA Resort Hotel & Spa 4*, Loodusvägi, MuaMua Studio, Prisma Peremarket, Saku Õlletehas, Viking Line ja Ühinenud Ajakirjad.
Uuringu partnerid on Eesti suurim tööportaal CV Keskus, tööandja turunduse agentuur Brandem, personalitöö teenuseid pakkuv HR factory, Targa töö ühing ning Tartu Ülikooli majandusteaduskond.
Allikas: Palgainfo Agentuur
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.