• 04.03.20, 07:44

Milline peaks olema värbaja LinkedIni profiil?

Viimastel aastatel on üha enam värbajaid enda jaoks avastanud uue kanali kandidaatide leidmiseks – LinkedIn. See on professionaalne sotsiaalmeedia- ehk ärivõrgustik, mis toimib rahvusvahelise talendipangana. Seega lähevad värbajad sinna otsima neid parimatest parimaid, keda oma ettevõttesse tööle kutsuda. Kuid päris tihti selgub, et värbaja profiil on poolik ega ütle tööandja brändi vaates mitte midagi.
Milline peaks olema värbaja LinkedIni profiil?
  • Foto: Pixabay
Milline siis peaks olema ühe efektiivse värbaja LinkedIni profiil? Sellele küsimusele aitab vastata see, kui mõista, et sotsiaalmeedias kehtivad väga paljud reaalses elus väljakujunenud tavad ja head praktikad. Mõtle – millise kuvandi tahad sina värbajana jätta?
Kontoris töövestlusi tehes mõtleme ju värbajana enne läbi, mis ajal oleks mõistlik kandidaat vestlusele kutsuda, et ta saaks võimalikult hea ülevaate oma tulevasest kontorist ja kolleegidest. Kontorid on bränditud ja ükskõik kuhu me ei vaata, see räägib lugu sellest, kes me oleme. Lisaks on hea tava see, et tööpäevadel, kui on teada kokkulepitud kohtumised – värbaja puhul töövestlused –, mõeldakse gramm rohkem ka enda riietusele, et võimalikult hea mulje jätta ja oma ettevõtte kultuuri edasi anda. Sama peaks kehtima ka sotsiaalmeedias ja LinkedInis.
Koolitus: LinkedIn Recruiter Lite – efektiivse värbaja tööriist
Koolitaja: Helen Pärli
Korraldaja: Äripäeva Akadeemia
Lisainfot saad SIIT.
Mõtle sellele, et kui sa värbajana LinkedInist selle parima kandidaadi leiad, talle kirjutad ning ta sinu profiili lahti võtab ja uurib järele, kes ja kust talle kirjutab, siis mida sinu profiil sellele kandidaadile ütleb? Mis lugu sinu profiil räägib? Millise emotsiooni võiks sinu profiil jätta? Millist infot annab see tööandja kohta, kelle juurde sa teda tööle kutsud?
Kui tahame näost näkku kohtumistel jätta endast ja oma ettevõttest võimalikult head muljet ja seda meie silmis parimale kandidaadile n-ö müüa, siis miks jäetakse kuvand sotsiaalmeedias unarusse? Olukorras, kus üha enam võtavad võimust sotsiaalmeedia ja virtuaalsus, on tööandja bränd veebis väga oluline. Värbaja on aga üks otsesemaid tööandja brändi saadikuid.

Head nõuanded, millest alustada

Kui rääkida konkreetsemalt värbaja LinkedIni profiilist, siis seal on võimalik tööandja sõnumeid ja brändi edasi anda taustapildil, profiili pealkirjas (headline), töökogemuse sektsioonis tööandja kohta kirjutades ning ennast tutvustavas kokkuvõttes (about me).
Kujuta ette, et oled leidnud ideaalse kandidaadi, kirjutad talle LinkedInis, ta avab su profiili ja talle vaatab vastu sinu pilt, mille taustal on näiteks plakat sõnumiga „Parim finantsvaldkonna tööandja Eestis!”. Usun, et see tekitab väga hea esimese emotsiooni, kasvatab hetkega usaldusväärsust ja hakkab kohe kandidaadi silmis sinu tööandja brändi ehitama.
Sealt edasi vaadates jääb ette sinu tutvustus – seal on võimalik vabas vormis kirjutada lahti see, kes sa oled, mida ja miks sa teed. Värbajana on soovitatav tuua seal välja ka see, miks sa just oma tööandja juures oma tööd teed. Mille poolest on sinu tööandja parim?
Edasi jõuab sinu töökogemuseni. Värbajana ei piisa üksnes ettevõtte ja ametinimetuse esiletoomisest. Miks? Kui sinu profiili vaatab inimene, kes pole sinu tööandjast varem kuulnud, siis ei teki tal soovitud emotsiooni. Kui aga värbaja profiilis on lisaks ettevõttele ja ametinimetusele töökogemuse juures lahti kirjutatud ka see, millega tööandja tegeleb ning milline on värbaja panus sellesse, siis on see justkui targalt kasutatud reklaamipind. Sinna juurde saab üles laadida ka faile. Sinu ettevõttel on mõni lahe tööandjat tutvustav materjal? Jaga seda! Tee kandidaadile oma potentsiaalse uue tööandja kohta info kogumine võimalikult lihtsaks. Tööturul on olukord, kus tööotsijaid napib ja iga kandidaat on arvel.
Seega, kui kasutad värbamisel LinkedIni, siis vaata oma profiilile kriitilise pilguga otsa. Mis lugu räägib sinu profiil sinust ja tööandjast? Kui sina oleksid kandidaat, kas saaksid sellelt profiililt piisavalt infot, mis võiks sind kandideerima meelitada? Täida oma profiil nii, et see kõnetaks sinu ideaalset kandidaati.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:59
Schneider Electric: palgapakkumine ei taga jätkusuutlikku tulemuslikkust
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Personaliuudised esilehele