Eesti ettevõtetes, asutustes ja organisatsioonides oli 2016. aasta I kvartalis ligi 8300 vaba ametikohta, teatab statistikaamet. Vabade ametikohtade arv suurenes eelmise kvartaliga võrreldes 25% ja 2015. aasta I kvartaliga võrreldes 14%.
Vabade ametikohtade määr ehk vabade ametikohtade osatähtsus ametikohtade koguarvus oli 2016. aasta I kvartalis 1,5%. 2015. aasta IV kvartali näitajast on see 0,3 protsendipunkti ja 2015. aasta I kvartali omast 0,2 protsendipunkti suurem.
Kõige kõrgem vabade ametikohtade määr oli info ja side tegevusalal (3,6%) ning kõige madalam mäetööstuses (0,1%), kus see oli tegevusaladest madalaim ka eelmise aasta I kvartalis.
Ametikohtade koguarvus oli nii vabade kui ka hõivatud ametikohtade osatähtsus kõige suurem töötlevas tööstuses (19%), hulgi- ja jaekaubanduses (15,6%) ning hariduse tegevusalal (10%).
Suurim vabade ametikohtade arvu kasv oli info ja side tegevusalal, kus vabu ametikohti oli 2015. aasta I kvartaliga võrreldes kaks korda rohkem.
Piirkondlikult asusid vabadest ja hõivatud ametikohtadest 57% Harju maakonnas (sh Tallinn), järgnesid Tartu maakond (11%) ja Ida-Viru maakond (7,5%). Vabade ametikohtade määr oli jätkuvalt kõige kõrgem Harju maakonnas (1,8%) ning madalaim Saare maakonnas (0,7%).
Vabadest ametikohtadest 6100 ehk 74% olid erasektoris ning ligi 2200 ehk 26% avalikus sektoris. Vabade ametikohtade määr oli 2016. aasta I kvartalis nii avalikus kui ka erasektoris 1,5%. Avaliku sektori alla kuuluvad ka riigi ja kohaliku omavalitsuse omanduses olevad äriühingud.
Hinnangud põhinevad uuringul „Vabad ametikohad ja tööjõu liikumine”, mida statistikaamet korraldab alates 2005. aastast. 2016. aastal on valimis 12 603 ettevõtet, asutust ja organisatsiooni ning valikuliselt uuritavate üksuste andmed laiendatakse üldkogumi valikuliselt uuritavale osale igas kihis eraldi.
Vabade ametikohtade arv on kõik kvartali teise kuu 15. kuupäeval olevad vabad ametikohad, s.o vastloodud, vaba või töötaja lahkumise tagajärjel vabaks saav tasustatav ametikoht, millele tööandja otsib aktiivselt sobivat kandidaati väljastpoolt ettevõtet, asutust või organisatsiooni.
Allikas: statistikaamet
Autor: aripaev.ee
Seotud lood
Elektrienergia- ja automaatikalahendusi pakkuv Schneider Electric on üle maailma tuntud mõjuettevõte ehk Impact Company. Ettevõtte Baltikumi personalipartneri Anneli Nelsoni sõnul mõtlevad nad suurelt ning on ammu mõistnud, et töötajate üksnes palgaga motiveerimine ei ole tänapäeval piisavalt sisukas lähenemine ega taga pikaajaliselt jätkusuutlikku tulemuslikkust.